Vilken rulle rekas för UT-trim (pike) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken rulle rekas för UT-trim (pike)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken rulle rekas för UT-trim (pike)

Tjena

Vilka rullar rekommenderas. Tänkte köpa in en och UT-trimma den. Vänstervevat är det som gäller. Mycket snack om kromade mässingstativ - vilka har det?

Har funderat på följande:
    - 5601 JB (befintlig)
    - 6501 Pro Rocket so jag såg i en affär (guldaktig i färgen - skulle vilja ha en röd)
    - 5501 ssc? en snygg röd som jag såg på attitude baits förrut (billig)

Vad blir bäst? jag menar om man ändå ska byta lager etc är det då nån vits med en pro rocket ?

Mvh

Rocketen, JBn har chromade mässingsstativ, även äldre rullar som 5,6000c osv. Dom är styvare i sin uppbyggnad och lämpar sig därför mycket väl för trimning. Det finns äldre prorockets som är röda men det kan vara trickigt att få tag på en i bra skick. Prorocketen är enligt mig en underbart snygg rulle i den nya guldiga färgen.

Jag har själv en C3a ombyggd till en röd 5500cs med raka gavar, IAR, Carbon Matrix, Keramlager, Enkelvev med gummigrepp. Ombyggnaden utvändigt och från kupad till rak gavel gick på ungefär 650kr. Jag är svag för raka gavlar och det klassiska utseendet dock så kan jag medge att det är skönare att jerka med en rulle som har kupad vänstergavel. Sen beror det på om man vill ha tumtagent eller tryckknapp. SSCn vad jag vet kommer inte att prestera lika bra som dom andra just pga att denna inte har mässingsstativ. Mina pengar skulle hamna på rocketen alla gånger.
    Fish On!

Kommentera

Inga andra förslag

Tack Henk

Har förstått att cs står för cromat mässingstativ vilket är bra för styvheten. Då verkar cs Pro Rocket vettigt.

Mvh

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
      3 svar
      2 855 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Swangsta