Ursprungligen postat av Karvid
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jerkbait-tafsar
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av MattiasA Visa inläggNågon som kör med flourocarbon i sina tafsar? Om det är riktig klart i vattnet tex...
Om det ska hålla måste du upp i dimensioner runt 1,00 mm ?
Testade Savagegear fluocarbon på fluga i våras då det var ruskigt klart vatten, 1:a hugget "SNIPP"
(var runt 0,60-70)
Kombitafsar som DavidL har i sitt galleri känns som en vettigare variant?
Vi tappade iofs en solklar +10 förra veckan inne vid båten tackvare att den fick fluocarbonen genom käften!
Inget snack om att det hugger bättre med diskreta tafsar i klart vatten iaf!
Salsa - jag tycker du ska köra fluocarbon 0.60 rakt av!
Senast ändrad av LarsÖ; 2007-11-07, 19:39.
Kommentera
-
Det har jag trott tidigare också. Men jag har vid ett par tillfällen märkt skillnad på om gäddor hugger eller ej beroende på vilken tafs man har kört. Dock har jag ej "underlag" för att dra några bestämda slutsatser om detta. Det var därför jag tänkte höra om andra fiskade med flouro. Inte du dock verkar det som =) Att gäddan måste ha en bra syn för att kunna jaga borde innebära att den kan se om något drar i bytet eller om det simmar av sig själv.Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inläggOm fisken hugger på en träbit som inte alls liknar en fisk, inte fan bryr den sig om tafsen. Så länge betet går bra spelar tafsen ingen roll de fattra inte sånt piksen. Det går att knyta även 100 poundare bra.Mattias
www.sportfiskare.nu
Kommentera
-
Attitudebaits har slut på 30lbs tafs ("Tooth proof titanium ")... Finns det någon mer som säljer den?Ursprungligen postat av Nilsson Visa inläggDet man inte minns har aldrig hänt !
Kommentera
-
Varför ska du ha så tunn tafs till jerkfiske, lättjerk eller? Skulle personligen välja en grövre om du ska fiska med beten som BJ och pig.Ursprungligen postat av Karvid Visa inläggAttitudebaits har slut på 30lbs tafs ("Tooth proof titanium ")... Finns det någon mer som säljer den?Pike Vobiscum
Kommentera
-
Har beställt grövre till Jerk... Tänkte prova lite tunnare mer osynlig till V-jigg (Obs, Floucarbon har jag redan...) Vill ha nåt att bita i så att säga.Ursprungligen postat av dillinja Visa inläggVarför ska du ha så tunn tafs till jerkfiske, lättjerk eller? Skulle personligen välja en grövre om du ska fiska med beten som BJ och pig.Det man inte minns har aldrig hänt !
Kommentera
-
Nu har jag ju inte vertikaljiggat men jag skulle välja en mjukare tafs till detta fiske, surflon eller surfstrand som finns på ab tror jag passar bättre till detta fiske än tooth proof.Ursprungligen postat av Karvid Visa inläggHar beställt grövre till Jerk... Tänkte prova lite tunnare mer osynlig till V-jigg (Obs, Floucarbon har jag redan...) Vill ha nåt att bita i så att säga.Senast ändrad av dillinja; 2007-11-08, 19:19.Pike Vobiscum
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
|
25 svar
3 334 visningar