Hej är det någon som har testat wydegliden samt hur mkt väger den ?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Genes wydeglide jr
Collapse
X
-
Jag ger en rapport på hur magnumen går imorgon kväll! OK?
Kan ju säga att den är grym vid första anblick. Underbar finish, härligt tjock vikten och längden har jag dålig koll på. Kan kolla det imorgon, så får du en inblick i hur en Gene Wydeglide går, dock inte jnr men ändå.
MVH Johan
-
Tackar ! har ju bara sett den på bild och där ser den ju väldigt het ut.Ursprungligen postat av birkan Visa inläggJag ger en rapport på hur magnumen går imorgon kväll! OK?
Kan ju säga att den är grym vid första anblick. Underbar finish, härligt tjock vikten och längden har jag dålig koll på. Kan kolla det imorgon, så får du en inblick i hur en Gene Wydeglide går, dock inte jnr men ändå.
MVH Johan
Kommentera
-
Så! Första passet med Wyde glide magnum avklarat. Har köpt hem ett gäng med beten så jerkman var med och fiskade in betena och vi pratade länge och väl om hur vi gillade deras gång o s v. Blev possitivt överraskad av Wyde Glide. Visst jag hade räknat med att det skulle vara ett bete för mig. Men jag blev enormt nöjd. Har fortfarande inte mätt eller vägt in mitt bete. Men med tanke på det spö jag har, ett ST Croix 6,9" 8oz. Så var magnum perfekt. Skönt motstånd i vattnet, helt underbar gång. Gick att jerka långsamt, stod i stort sett still och bara vänta på nästa jerk. Rörde sig väldigt mjukt och fint i vattnet. Gillar verkligen att betet är riktigt tjockt. Ganska trevlig att bara vila ögonen på. Detta bete kommer jag ge mkt tid då jag tror att det kommer att bli en bra gädddräpare.
Jag vet ju inte alls vad du har för smak. Själv har jag bara jerkat i c:a 5 månader. Började med Big Bandit shallow runner. Tagit 95% av min fisk på just en sådan, färg tånglaken. Men nu har jag uppgraderat mig vad gäller spö och rulle, då tyckte jag även att det var läge att byta upp mig till grövre saker i lådan. Jerkman och jag kanske är lite "knepiga" när det gäller storlek på beten, då enbart det största är stort nog".
Men jag kan iaf varmt rekommendera detta bete, har även några guldkorn till jag kan dela med mig av gällande beten som är liknande, men det är väl en annan historia väl?...
MVH Johan Björk
Kommentera
-
Hej och tack för den utförliga beskrivningen. Själv har jag kört jerk i 3 år nu och är ägare till ett diamondback the wand, så spöt lär nog fixa en jr. Man får väll ta lite pengar av sin surt förvärvade lön och beställa ett par st. Hellre fiskeprylar än gott om mat, ska dessutom till Stockholm i morgon och då går det nog åt lite pengar på Lundgrens.Ursprungligen postat av birkan Visa inläggSå! Första passet med Wyde glide magnum avklarat. Har köpt hem ett gäng med beten så jerkman var med och fiskade in betena och vi pratade länge och väl om hur vi gillade deras gång o s v. Blev possitivt överraskad av Wyde Glide. Visst jag hade räknat med att det skulle vara ett bete för mig. Men jag blev enormt nöjd. Har fortfarande inte mätt eller vägt in mitt bete. Men med tanke på det spö jag har, ett ST Croix 6,9" 8oz. Så var magnum perfekt. Skönt motstånd i vattnet, helt underbar gång. Gick att jerka långsamt, stod i stort sett still och bara vänta på nästa jerk. Rörde sig väldigt mjukt och fint i vattnet. Gillar verkligen att betet är riktigt tjockt. Ganska trevlig att bara vila ögonen på. Detta bete kommer jag ge mkt tid då jag tror att det kommer att bli en bra gädddräpare.
Jag vet ju inte alls vad du har för smak. Själv har jag bara jerkat i c:a 5 månader. Började med Big Bandit shallow runner. Tagit 95% av min fisk på just en sådan, färg tånglaken. Men nu har jag uppgraderat mig vad gäller spö och rulle, då tyckte jag även att det var läge att byta upp mig till grövre saker i lådan. Jerkman och jag kanske är lite "knepiga" när det gäller storlek på beten, då enbart det största är stort nog".
Men jag kan iaf varmt rekommendera detta bete, har även några guldkorn till jag kan dela med mig av gällande beten som är liknande, men det är väl en annan historia väl?...
MVH Johan Björk
Anders
Kommentera
-
Tror lätt att du kan dra en magnum. Så tung var den inte.Ursprungligen postat av Turbonegro Visa inläggHej och tack för den utförliga beskrivningen. Själv har jag kört jerk i 3 år nu och är ägare till ett diamondback the wand, så spöt lär nog fixa en jr. Man får väll ta lite pengar av sin surt förvärvade lön och beställa ett par st. Hellre fiskeprylar än gott om mat, ska dessutom till Stockholm i morgon och då går det nog åt lite pengar på Lundgrens.
Anders

Ha det gôtt och handla massor på LG.
MVH Johan
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bongoloid, 2007-05-31, 20:16
|
51 svar
6 389 visningar