Garanti vid köp över nätet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Garanti vid köp över nätet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Garanti vid köp över nätet

Hej, ska köpa jerkprylar, förmodligen ett Greys envy och en ambassadeur 5001.
    Om något händer med rullen inom garantitiden, måste den då skickas tillbaka till den affär jag köpte den i eller kan jag vända mig direkt till abu? Har nämligen fundratpå att beställa över nätet ex. från olssonsfiske.
    Någon som har synpunkter på spö eller rulle?

Mvh / Paulo
    Senast ändrad av paulo; 2008-02-09, 00:21.

Köper du nya prylar ifrån affärer i Sverige så är det ingen skillnad om du köper via nätet eller direkt i affären. Spara kvittot bara.
    Vilken storlek på jerk ha du tänkt dig använda, en 5001 tål väl inte dom värsta, men en jerk under 100 gram borde inte ställa till problem.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Men måste jag skicka tillbaka rullen till affären eller kan man skicka direkt till abu?
      Mvh / Paulo

Kommentera

Beror väl på affären och tillverkaren finns inga givna regler, när jag sist reklamerade ett spö av en annan tillverkare så var jag tvungen att skicka det till dom och dom skickade det vidare till tillverkaren.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av paulo Visa inlägg
          Hej, ska köpa jerkprylar, förmodligen ett Greys envy och en ambassadeur 5001.
          Om något händer med rullen inom garantitiden, måste den då skickas tillbaka till den affär jag köpte den i eller kan jag vända mig direkt till abu? Har nämligen fundratpå att beställa över nätet ex. från olssonsfiske.
          Någon som har synpunkter på spö eller rulle?

Mvh / Paulo
          Man ska alltid vända sig till den affär där man köpt en vara. Garantin är ju ett avtal mellan dig och säljaren.

Kommentera

Om inte reglerna har ändrats sedan jag jobbade i fiskebutik vilket jag tvivlar på så är det butiken som sköter reklamationer och garantiärenden, så har Du handlat hos Ollsson eller någon annan via nätet så är det dit rullen/spöt ska för att dem sen skickar vidare till ABU/tillverkae, glöm inte att kopiera kvitto och skicka med kopian vid ev garanti!
            Normalt får Du stå för frakten dit och dem står för den tillbaka till Dig.

Du har samma trygghet om Du köper via nätet från Svenska företag då det räknas som postorder så sannolikt är det en kombination av Konsumentköplagen och Distansavtalslagen som skyddar Dig, detta gäller inte alltid vid köp från utländska butiker via nätet då det landet kan ha andra lagar så då får Du kolla.

Det bör gå att lämna in hos Din lokala handlare med om dem är ÅF för ABU men ofta blir handlarna ganska griniga när en kund kommer in med grejor köpta via nätet och så ska dem ha hjälp med garantijobb som dem inte tjänar något på utan får bara besvär så skicka själv är att rekomendera!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
            3 svar
            2 855 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Swangsta  
            Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57