jerkbaitrulle maxpris 500 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

jerkbaitrulle maxpris 500

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• jerkbaitrulle maxpris 500

kan man få nån bra jerkbaitrulle (förstarulle) för mapris 500 kr??
    Pissar hästen när han vill?

I'm the

nej. inte realistiskt sett. skulle vara om någon säljer en beg. amb. JB möjligtvis.

Kommentera

Bra jerkrulle för 500? Det enkla svaret är förstås nej. Om du med bra jerkrulle menar en som skall hålla ett tag när du kastar med beten runt 100 gram.

Ambassadeur TGC 5001 går väl för nån stans runt tusingen och är väl den billigaste icke-rea rullen jag kommer på. Har för mig att jag sett Shimano Cardiff för en bit därunder i pris och Daiwa Millionaire ännu lägre på reor. Jag vågar inte tipsa om någon av de två sistnämnda dock för jag har inte testat dom själv.

Har du dåligt med pengar får jag hänvisa dig till chansköp på Tradera. Där kan du nog hitta mulitsar i 5000storlek som du kan använda ett tag för nån stans runt 500, det eller blocket kanske.
      Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

okii..

jaa lite segt med stålar just nu då det har handlats friskt ..

fladens rullar e det piss eller??

jag är liksom inte sugen på att lägga flera tusen på en rulle just nu..

I'm the

Kommentera

Den billigaste rullen jag skulle säga är bra är JBn. Du kan iofs ha en skitrulle, o skicka den på UT-trim, men då pratar vi om summor betydligt större än 500 kr igen. 500 kr är inte mycket i dagsläget, bara att acceptera.

Ja, Fladens rulle är piss, o det säger jag utan att ha fiskat med den, då jag gått på mina nitar med fladen förr. Spara pengarna en extra månad o köp en JB. Jag tror jag skall testa en Classic Inshore, fastän recorden är grym snygg, o skön i handen.
          Senast ändrad av Guest; 2008-02-27, 00:52.

Kommentera

okej..jaa

kanske är bärt att göra det..
            jag har en ambassadeur 6000 classic jag fått ärva men då måste jag veva medd höger hand och det känns lite piss....förövrigt är det kanske dumt att förstöra den för att fiska jerkbaitfiske.

I'm the

Kommentera

Jag har läst nånstans att Fladen inte rekommenderar sina multis till jerkbaitfiske. I deras katalog säger de att deras lågprofilare skall fungera men då måste de tala om tämligen lätta beten.

edit: att veva med höger hand är tusen gånger bättre än att bränna degen på Fladenrullarna.
              Senast ändrad av Könberg; 2008-02-27, 00:58.
              Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Jag är en obotlig högervevare, vilket gör att JBn inte är något för mig tyvärr. Hade jag varit som du hade jag lätt köpt en JB. Ring till din lokala handlare och förhandla fram ett bra pris, eller gå helt enkel till någon annan som är villig att gå ner lite.

Kommentera

mm...

nä när jag kollar runt på priserna så förstår jag att jag iallafall måste ge 1000-1500 minst..tyärr...så kanske ska vänja mig vid att veva med högernäven då för det går väl inte att byta så att veven sitter på vänster sida på den rullen...

är det en ok rulle förövrigt? ambassadeur 6000 classic....har bara fått skiten av morfar när han coola...

I'm the

Kommentera

Det går itne att byta nej. Tråkigt att höra, men är säker på att rullen håller om du tar det lugnt. Jag kör en abu classic, tror faktiskt jag gav en 500ing för den ny, och den har hållit! Bonusfunktion är knarren som kan slås på när man får fisk haha. Vissa här inne på FS kan ju konsten att döda en Penn om den skulle råka hamna på jerkbaitspöet, medans andra kan jerka med skitrullar som ändå fungerar. Min får helt enkelt stå ut med JB till jag köper ny. Snart är ändå karp-/sutarefisket igång igen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 871 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta  
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57