Att "jerka" en Tormentor 9g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att "jerka" en Tormentor 9g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Att "jerka" en Tormentor 9g

Jag fick ett tips från en annan tråd, där det skrevs att Tormentor är dålig, att man kunde använda den som jerkbait om man plockar bort skeden.

Jag tog min lilla Tormentor 9g floating i silverfärg och gjorde ett spår med kniv precis där plastskeden tar vid i själva wobblern. Därefter bröt jag av den.

Jag fiskar ju mest UL och då gärna i lite halvgrunda vikar där wobblerna ofta bara drar i botten hela tiden så jag tänkte att detta skulle vara en fin idé.

Saken var att wobblern sjönk som en sten! Det var troligtvis någonting i själva skeden som höll den flytande vid vevstopp tidigare men nu sjunker den som sagt som en sten vid vevstopp.

Jag var lite besviken men lärde mig att jerka på UL-spöt och det gick faktiskt rätt fint. Jerkar man snabbt så håller den sig vid ytan. Tar man ett vevstopp så kan man få ner den på lite djupare vatten vilket passar mig perfekt.

Resultatet då?

En liten gädda sen orkade jag inte fiska mer med det draget!

(Förövrigt så plockade jag två gäddor till på Vibrax 3)
    Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!

fan dt ska ja testa

Kommentera

Har märkt att flera tormentor 9g sjunker även när dom är helt nya och o-moddade. Hur blev gången när du jerkade den då?

Kommentera

Uberola; Min flöt innan jag bröt skeden av den. Konstigt med sant. Dock ser jag att den börjat tappa färg uppe på huvudet (typ pannan och nacken). Dålig kvalitet?

Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska beskriva gången. Den var inte speciellt "stirrig" utan rörde sig smått från höger till vänster både vid jerk och vid vevning så snurrade den runt lite då och då (jämför med krokodilernas dödsrullningar ).

Hade jag varit fisk hade jag huggt. Den såg verkligen ut som en döende löja eller mört.
        Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!

Kommentera

jag jerkade en större tormentor. vet inte riktigt hur stor. tog o köre bort skeden i en slipmaskin. går hur fins om hellst. och man behöver inte jerka den för att fånga fisk på den
          Bajen forever!

Kommentera

Färg......

Färgen är väl inte Terminator/Tormentors starka sida, den släpper tämligen snabbt.....tyvärr.....

Men det är ju inte en jättedyr vobbler heller, men man tycker att den borde hålla lite iaf.

Lyckades hitta 3-pack 130mm(?) i somras för 100:-!!!! Det är bra pris....
            Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Bongoloid, 2007-05-31, 20:16
            51 svar
            6 326 visningar
            0 gillar