NYA Srike Pro Contest 6'6 150g Från CWC?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NYA Srike Pro Contest 6'6 150g Från CWC??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ingen mer som testat Contest 6'6 150g ?? Speciellt om ni är missnöjda! Motivera gärna!
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Jag tycker du ska köpa ett spö som passar ditt fiske, inte din spötub. Det är ju bara att ha spöt utanför tuben, så får du ett mycket skönare spö att fiska med. Strike pro concept 7,6 fot -150 gram är ett riktigt bra spö. Lycka till i jakten
      Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

@_Baste_ - Mjo självklart har du ju rätt! Men jag reser så pass mycket med min utrustning så risken för skador på utrustningen är mycket stor! Har inte råd med att ta den risken så att säga!

Som sagt jakten går vidare, men Contest verkar vara en bra kompromiss!

Kommentera

Låt inte en transporttub för 200,- begränsa dig om du vill ut ha vad prylarna kan ge.

För just bullar och andra klossbeten har jag hittat två absolut överlägsna spön (enligt min smak), båda är Strike Pro. Contact 180g 6'8" är överlägset bäst för 100g+, medan Concept 7'6" är det som är mest allround och som jag drillat flest elaka grovingar på. Det är nog 7'6"an jag tar om det bara är ett spö som gäller.

Det som framförallt skiljer de här spöna från de andra är balansen och att bakre hantaget är tillräckligt långt för att att dels "bända iväg" betena när man kastar och dels för att det bra hävarm när man tar hem och landar grov fisk.
          www.utreel.com

Kommentera

har både det gamla och det nya 6,6 contest spöet och efter ha synat dom noga är det endast lacken som skiljer.....
            www.brinksfiske.blogg.se

Kommentera

@UT - Mja, Mjo.... Tusan.. jäklar vilken svår nöt detta var att knäcka..

Problemet med ett längre odelbart spö är ju som sagt att de är ömtåliga då "Tant Agda 78år lätt förvirrad" kliver på X2000 i Alvesta. Hon missade nästan tåget eftersom hon var tvungen att röka klart. Resväskan hon har med sig innehåller tre gjutjärnspannor som hon vann på syjuntans Bingokväll, de är julklappar till barnbarnen. Tåget börjar rulla och för att hinna sätt sig hivar hon in sin gigantiska väska bakom sista sätet, samtidigt som hon svär över alla förbannade långa hästpiskor. För att maskera det ljudliga kraset av skadat gods bränner hon av en rejäl rökhosta och rör sig metodiskt mot sin förbeställda fönsterplats. Studenten som slumrat vid fönsterplatsen väcks av Agda för hon ska ju förfan in!! Studenten får därefter genomlida en två timmars lång instruktion om hur man sätter paljetter på sina ugnsvantar för att de inte ska smälta vid användning. Jag..eh...Studenten är framme i Nässjö och får äntligen lämna tåget...

Dagen efter vid upptacklingen ser han det förskräckliga!!... klingan e MOSAD! Hoppas i alla fall att Agdas barnbarn blev glada för sin pannor!

-DETTA skulle ju kunna hända om man har lite otur? Eller? Får nog bli ett 6'6 ändå
              Senast ändrad av Grävlingen; 2008-08-11, 20:06.

Kommentera

Grävlingen, fixa en längre tub

Jag har själv knåpat ihop enkla, billiga tuber av PVC-rör.

Kommentera

Haha, klockren spaning angående kärringen på tåget!
                  http://bynnasfiske.blogg.se/

Kommentera

7'6"ans transportlängd är 155cm

Årets Strike Pro 7'6" är faktiskt tvådelad. Assymetrisk delat så totallängden i påse blir just 155cm.

Du är hemma.
                    www.utreel.com

Kommentera

Jag förespråkar isåfall ett bazooka spötub hos www.ymsfiske.com, du kan få en 3-delad spö mosat också om du har otur.
                      Senast ändrad av Alessandro; 2008-08-12, 09:37.
                      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      4 248 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B