Bra jerk-rulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra jerk-rulle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Upprepar frågan: Hur står sig ABU's nya predator gentemot Luna och JB t.ex? Man får ju nästan en trimmad sådan för samma pengar som en Luna...
    Min blogg

Kommentera

Förmodligen står den sig inte så bra då lunan är "färdig trimmad" redan från fabrik. Men ska du ha en svensksåld luna så har du mycket pengar att trimma för innan du når samma pris och framförallt kan du köpa massa lösa delar!

Bäst är nog en av varje?

Kommentera

man kan ju faktiskt få en luna för 2500 kr hos AB

Kommentera

Fiskemannen: Är handlare själv (wallinsfiske) så jag köper naturligtvis till nettopris.

Är bara intressant rent branchmässigt hur en viss "fiske-kändis flytt" gör att en speciell rulle som funnits i flera år helt plötsligt är den man "skall ha" ... intressant bransch...
          Min blogg

Kommentera

hehe ja vissa har tur
            bara spekulationer här men tror de de kan vara så att alla ratade shimano,daiwa rullarna för att dem har mycket kullager och annat kul i rullen som kunde gå sönder , men så har några testat o vissa rullar funkar.
            och va ja hört så är många väldigt nöjda med lunan

Kommentera

Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
              Fiskemannen: Är handlare själv (wallinsfiske) så jag köper naturligtvis till nettopris.

Är bara intressant rent branchmässigt hur en viss "fiske-kändis flytt" gör att en speciell rulle som funnits i flera år helt plötsligt är den man "skall ha" ... intressant bransch...
              Jag måste få fråga hur många det är som ska flytta över till just BIOS? Det låter som det är flera stycken. Och var det inte så att flera av oss började att "promota" Lunan innan denna flytt. Kanske var det också så att tex Buster talade väl om Lunan just för att han fiskar med den ochanser att det är en bra rulle, trots att han vid trådstarten (Luna 253) jobbade på Söders.
              Jag inbillar mig att någon skapar egna sanningar lite för lättvindigt.
              Jag jobbar INTE i fiskeredskapsbranschen, har inte några nettopriser på fiskegrejer men tycker ändå att Lunan är det bästa JAG testat. Jag har 16 st Ambassadeurer (tror jag att det är).

//Stefan
              Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Rudan: Var inte alls så det var menat. Men det är intressant att Söders mfl promotar Lunan så hårt "helt plöstligt" och att detta sker ungefär samtidigt som en viss person börjar arbeta för BIOS... Jag säger inte att man inte rekommenderat rullen långt innan dess men det tryck på Lunan som är nu har man aldrig varit i närheten av innan.

Men som sagt, hållbarheten skiter jag i då jag byter rulle i stort sett varje år. Känslan, kvalitet på broms osv betyder mer för mig.

Trimmad Predator eller Luna? Vill klara även lättare jerkbaits från 40-50 gram upp till 200 grams gummibeten helst..
                Min blogg

Kommentera

Du skiter i hållbarheten på en rulle som kostar en slant men risken för att korken på ett spö (som inte kostar i närheten så mycket) skall spricka är helt avgörade för ditt val av spö? Hur hänger det ihop? Men allt behöver väl inte vara logiskt antar jag.

Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
                  Rudan: Var inte alls så det var menat. Men det är intressant att Söders mfl promotar Lunan så hårt "helt plöstligt" och att detta sker ungefär samtidigt som en viss person börjar arbeta för BIOS... Jag säger inte att man inte rekommenderat rullen långt innan dess men det tryck på Lunan som är nu har man aldrig varit i närheten av innan.

Men som sagt, hållbarheten skiter jag i då jag byter rulle i stort sett varje år. Känslan, kvalitet på broms osv betyder mer för mig.

Trimmad Predator eller Luna? Vill klara även lättare jerkbaits från 40-50 gram upp till 200 grams gummibeten helst..

Kommentera

Ursprungligen postat av Wizkid Visa inlägg
                    Du skiter i hållbarheten på en rulle som kostar en slant men risken för att korken på ett spö (som inte kostar i närheten så mycket) skall spricka är helt avgörade för ditt val av spö? Hur hänger det ihop? Men allt behöver väl inte vara logiskt antar jag.
                    Nej, att korken spricker är inte avgörande - och det finns olika kvalitet på korkhandtag också. Däremot har jag ibland uppfattat korkhandtag som rätt hala när det blir blött. DET kan vara avgörande däremot. Jag tycker det är synd att de bättre spötillverkarna som GLomis, Strike Pro, St. Croix osv knappt gör några spön med EVA, det blir ju också billigare.

Men givetvis väljer jag hellre ett spö med överlägsen känsla och ryggrad framför prioriteringen av EVA handtag. Diskussionen i den andra tråden gällde 2-delade jerkspön med EVA handtag - där jag rekommderar BromanOdell. Inte vilka jerkspön jag rekommenderar överlag. Strike Pro och GLomis tycker jag är bra spön liksom BromanOdell beroende på prioriteringar, prisklass osv.

Ferrari är en bra bil men på grusvägen kör jag hellre något annat.

Stefan Trumstedt fiskar med Predatorn och är kanonnöjd, Buster (som nu arbetar för BIOS?) fiskar med Daiwa Luna (givetvis.. ) och tycker den är bra. Sådan är branschen idag.

Det skiljer också "ett spö" i pris mellan dessa (om man vil ha svensk köpt och inte stödja gråimportörerna det vill säga..)

Hållbarheten är inte prio 1 nej.

/edit Blir med all sannolikhet ett GLomis och en predator.
                    Min blogg

Kommentera

Lycka till med ditt val Jens du blir säkert nöjd ...
                      Titta gärna in på min fiskeblogg
                      www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
                      25 svar
                      3 326 visningar