Mitt bft stiff jerkspö gick sönder! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mitt bft stiff jerkspö gick sönder!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mitt bft stiff jerkspö gick sönder!

I förrgår så var jag på mitt landställe i Dalarna för att fiska. Under natten så lämnade jag mitt jerkspö i pappas bil. Det var lite lätt böjt på grund av att det inte riktigt fick plats i bilen i sin fulla längd och det var fem minus grader ute. På morgonen dagen därpå så var spöt helt knäckt och trasigt. Självklart var det extremt klantigt och dumt av mig att lämna spöt i bilen, men ska det verkligen gå sönder så enkelt?
    Lämna inte era spön ute när det är kallt!!
    http://www.karffs.blogg.se

Investera i ett bazoka spötub nästa gång, så slipper du sånt.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Tråkigt när sådant inträffar. Det är nog inte helt omöjligt att du kanske haft en lättare skada i spötoppen så sjävla klingan krakulerade... En sådan lätt sak som att du slagit i spöt vid jerk i båtkanten. Surt värre i vilket fall som helst. Men nu får du chansen att skaffa dig ett ST:Croix.
      ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

Hm, mitt buster stiff gick halvt sönder idag med. Det berodde på att en klantig jäkel trampade på mitt spö när jag tillfälligt hade lagt spöt på gatan bredvid mig.
        Detta innebar att den andra spöringen från skaftet böjdes och den svarta ringen innanför lossnade. Riktigt surt. Jag antar att jag kan byta det mot ett nytt, eftersom jag köpte spöt så sent som i fredags och hann bara med och fiska med det en gång.

Ett till tips alltså: Lägg inte ert spö på gatan, håll koll på det hela tiden!!

Kommentera

Allmän vetenskap att kolfiberspö pangar vid många minus.

Om han inte får in spöet utan att böja det lite lär det knappast få plats om det ligger i en spötub Alessandro.
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Lille-Skutt Visa inlägg
            Hm, mitt buster stiff gick halvt sönder idag med. Det berodde på att en klantig jäkel trampade på mitt spö när jag tillfälligt hade lagt spöt på gatan bredvid mig.
            Detta innebar att den andra spöringen från skaftet böjdes och den svarta ringen innanför lossnade. Riktigt surt. Jag antar att jag kan byta det mot ett nytt, eftersom jag köpte spöt så sent som i fredags och hann bara med och fiska med det en gång.

Säg till jur det gick med byte till ett nytt... garantin täcker väl knappast sådana skador.
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Förhoppningsvis lär ni er med tiden att inte lägga era spön ner på backen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lille-Skutt Visa inlägg
                Du får nog svårt att bevisa att det är fabriksfel bakom spöbrottet när en person trampat på spöt mot gatan.
                [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                3 svar
                2 854 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Swangsta