Namn på beten!!! (kontroversiell benämning på salmofärg? /mod) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Namn på beten!!! (kontroversiell benämning på salmofärg? /mod)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
    Hej OF!
    Jag är medveten om att YP brukar vara yellow perch och det har redan nämnts i tråden. Tyvärr i det här fallet betyder det något helt annat och det står även på förpackningen.
    Du får annars gärna tycka till efter att ha läst hela tråden och komma med en kommentar, det är som sagt en från sportfiskebranschen som gjort det, så du får gärna bli den andra efter Jeans inlägg.
    / H
    Hej Harlequine; Ja, nu har jag läst hela tråden och tycker att den till vissa delar passar in i "Kiss & Bajsåldern"...

Jag kan i några gamla 1960-tals kataloger från Bomber Bait Company i Texas läsa att företaget har en rosa Bomber-färg som heter XSIPK ( Photoprint/Silver Insert/Pink Back & Belly) och SIPK (Silver Flash/Pink Back & Belly). Kanske kan en tvådelad, dvs ledad Rosa Bomber B16J-XSIPK få dig att drömma om våren, Stora Gäddor och korta kjolar igen?
    Go for the Hot Pink!
    Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

• Tycker det är underligt att Fishmania inte returernerade betet till fabriken och bad dem ändra om benämningen på alla. Är ju nästan ett fall för Debatt på TV4 eller Aftonbladets löpsedel.

Oavsett sin personliga ståndpunkt och hur illa man tar vid sig - eller inte, så måste man väl fatta att ett sådant namn väcker anstöt???

Hur tänkte Fishmania där?? Underligt..

Detta går inte att jämföra med debatterna kring lakritstrollet (godiset) eller Nogger black glassen. Dessa debatter är ute och cyklar så det står härliga till.

Som om allt som hette något med "black" skulle vara rasistiskt?? Helt sjukt. Nogger black är ju att likställa med att påstå att en spinnare vid namn Black Pike skulle vara rasistisk bara för att den heter Black..

Jag ger upp... och somnar om. Det var bara mina 2 cent.
      Min blogg

Kommentera

• Ursprungligen postat av fiskemannen Visa inlägg
        Om jag säger det såhär då . Dom tycker det är grymt löjligt att ni tror att dom skulle ta illa upp eller bli kränkta.
        Jag är av kvinnligt kön.

Jag tar inte illa upp och jag blir inte kränkt.

Det är inte vad diskussionen handlar om.

Diskussionen handlar om vad ett sådant ordval signalerar och att könsmaktsordning därmed cementeras.

Man måste tänka ett steg längre. Eller två. Eller tre.

Kommentera

• hmmm?

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          Hej Harlequine; Ja, nu har jag läst hela tråden och tycker att den till vissa delar passar in i "Kiss & Bajsåldern"...

Jag kan i några gamla 1960-tals kataloger från Bomber Bait Company i Texas läsa att företaget har en rosa Bomber-färg som heter XSIPK ( Photoprint/Silver Insert/Pink Back & Belly) och SIPK (Silver Flash/Pink Back & Belly). Kanske kan en tvådelad, dvs ledad Rosa Bomber B16J-XSIPK få dig att drömma om våren, Stora Gäddor och korta kjolar igen?
          Go for the Hot Pink!
          Old Firehand
          Hej OLD F!

Så alltså?!

Rätta mig om jag har fel men du tycker att det är OK om ett drag heter Young P*u*s*s*y ???

Over and out!

Edge

Kommentera

• Ursprungligen postat av flugpinne Visa inlägg
            Jag är av kvinnligt kön.

Jag tar inte illa upp och jag blir inte kränkt.

Det är inte vad diskussionen handlar om.

Diskussionen handlar om vad ett sådant ordval signalerar och att könsmaktsordning därmed cementeras.

Man måste tänka ett steg längre. Eller två. Eller tre.
            varför ska man då reagera om det inte gör nån nåt ont överhuvudtaget ?

såg på tv idag när dom intervjua kändisar med en K*uk mick. ska man få förlöjliga det manliga könet men inte tjejernas ? var ingen som reagera på det. snarare att dom garva allihop . då måste det ju betyda att dom tycker det är kul . och varför ska man reagera på nått som man tycker är kul och skadar ingen ?

Kommentera

såg på tv idag när dom intervjua kändisar med en K*uk mick. ska man få förlöjliga det manliga könet men inte tjejernas ? var ingen som reagera på det. snarare att dom garva allihop . då måste det ju betyda att dom tycker det är kul . och varför ska man reagera på nått som man tycker är kul och skadar ingen ?
              ja du Fiskemannen...LÄS vad folk skriver och FÖRSÖK ATT TOLKA skribenten som du just kritiserade.
              Ja jisses..vad ska jag säga...blir helt mållös av dina inlägg.
              / H

Kommentera

• Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

Go for the Hot Pink!
                Old Firehand
                OF!
                Jag skulle gärna vilja att du utvecklar att vissa delar av tråden hör hemma i "Kiss & Bajsåldern"?
                / H

Kommentera

Jag drar härmed slutsatsen att du inte är läskunnig.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

Go for the Hot Pink!
                    Old Firehand
                    Den första delen av ditt inlägg hör hemma i denna tråd. Dock var den väldigt onyanserad. Vad har du för ståndpunkt?

Den andra delen hör snarare hemma i en fiskenostalgisk tråd om färger på wobblers.
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

• lsäkunnig ? Citat : Jag tar inte illa upp och jag bir inte kränkt.

tycker det står rätt tydlgt att du inte tar illa upp .

alltså har jag inte hört en enda kvinna tyckt att det här är stötande.
                      hmm nån alls ide att bry sig då?
                      Kollade precis på The dukes of hazzard och där framstår kvinnan som ett sexobjekt.
                      Ingen som tycker det är fel ?
                      om man skulle ta bort allt sex och sånt fatta torr världen skulle bli då.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      4 227 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B