Gäddfiske i Blekinge?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske i Blekinge??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske i Blekinge??

Hej!
    Är sugen på lite gäddfiske i Blekinge skärgård, men har aldrig varit där förut så jag skulle behöva lite tips på heta ställen för grov fisk. Någon som vet några??

Man talar ju aldrig om sina "heta" ställen, iallafall inte jag.
    Men nästan vart du än åker i Blekinge så får du garanterat gädda, tyvärr så verkar det som att blekinge börjar (är) sönderfiskat och därför är det svårt att ta lika grova gäddor som innan.

// E
    Jag har bara haft fel en gång - det var 1996. Då trodde jag att jag hade fel, men det hade jag inte!

Kommentera

[QUOTE
      Men nästan vart du än åker i Blekinge så får du garanterat gädda, tyvärr så verkar det som att blekinge börjar (är) sönderfiskat och därför är det svårt att ta lika grova gäddor som innan.

// E[/QUOTE]

Håller med, många båtar som ligger o gnider i vikarna, nästan dagligen! vilket gör att vissa ställen "aldrig får vila"

Kommentera

Mllegarne i Listerby kan jag rekommendera. Men som sagt överallt i vikar finns det fisk, bara att nöta på.

Kommentera

okej, fler tips?

Kommentera

någon som vet en bra camping plats. där man kan fiska och hyra båt

Kommentera

Ursprungligen postat av Ekengoeswild Visa inlägg
              Man talar ju aldrig om sina "heta" ställen, iallafall inte jag.

// E
              Mycket konstigt att så många säger att blekigne är så "sönderfiskat", vart är ni som säger er veta detta? Sthlm?

Eftersom mitt jobb gör att jag är ute i princip varje dag denna period så tror jag mig kunna redögora rätt så bra över hur hårt fisketrycket är i Karlskrona/Ronneby området och här ska ni få lite info så ni kanske kan lugna er lite=)

Som jag sa så jobbar jag som guide, i ochmed detta så har jag varit ute och fiskat varje dag den senaste månaden både för att reka och i guidningar, och med det så menar jag verkligen VARJE dag! På dessa 4 veckor så har jag idag (26/4) totalt räknat till 5 andra båtar på sjön som fiskat gädda utöver våra egna båtar som vi hyr ut. . .

Så att hävda att det ska vara sönderfiskat är sådant skitsnack som folk använder när dom kommit till oss och fiskat i 3 dagar en tidig vår och dom inte fått 400 gäddor med minst 10st över 10kg. Folk verkar inte förstå att vårfiske i Blekinge ÅR precis som ALLT annat vårfiske. Alltså vissa dagar får du mycket andra nästan inget.

Till er som säger att det är sönderfiskat så kan jag väll tilllviso hålla med, om ni menar dom vikar där det ligger nät som tyvärr stör gäddan i dess vandring in i lekvikarna så finns det lite relevation i det ni säger. Och där hoppas jag vi ändrar nuvarande lag från att vara en "nyttjanderätts" lag till en "Bevarande" rätts lag
              Men jag vill påpeka att alla vatten har sina upp och ner perioder.
              Förra året blev till exempel tyvärr inte riktigt så bra som året där innan. Detta mycket på grund av att året innan var det bästa året i campingens fiske historia.
              Jag säger med detta absolut inte att vi inte behöver vidta åtgärder för att bevara fisket, alltså inte åtgärder för att rädda gäddan.
              Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Humm, sönderfiskat eller inte, jag har skådat betydligt fler båtar denna vår än tidigare.. Sen att jag inte fått lika mycket fisk kanske inte beror på det, vad vet jag.. Har dessutom sett fler nät och ryssjor..

Hur som helst är fisket i Blekinge tidvis riktigt bra, men en smula överdriven då fisket ofta är helt omöjligt, jag kommer personligen göra en satsning på andra vatten med betydligt lägre fisketryck! Inte för att Blekinge inte är bra utan för dem spännande upplevelsen att hitta något nytt!

Vad gäller fisket, så tror jag ingen kommer ge dig några "Hotspots", men i grunden är det bara att leta grunda vikar som inte är allt för dyiga! Lycka till!

Skitfiske!
                Senast ändrad av Grävlingen; 2009-04-26, 21:42.
                Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Allmana Mini, jag tror som dig att det knappast ar utfiskat i Blekinge. Dock ar det inte stockholmare som sprider de rykterna utan lokala snubbar. Snart kommer en ny film fran CWC med Trumman och Berget i spetsen. De tog over 200 gaddor pa en helg i varas med filmteam i baten. Sa fisketrycket lar knappast bli mindre Manga fiskar ju bara runt Jarnavik och Matvik och dar ar det sakert trangt. Har sjalv var fiskat runt Karlskrona och Ronneby ett par ganger och inte sett en bat. Galler bara att ga sina egna vagar istallet for att kora i andras spar. Blekinge ar stort.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jenk Visa inlägg
                    Allmana Mini, jag tror som dig att det knappast ar utfiskat i Blekinge. Dock ar det inte stockholmare som sprider de rykterna utan lokala snubbar. Snart kommer en ny film fran CWC med Trumman och Berget i spetsen. De tog over 200 gaddor pa en helg i varas med filmteam i baten. Sa fisketrycket lar knappast bli mindre Manga fiskar ju bara runt Jarnavik och Matvik och dar ar det sakert trangt. Har sjalv var fiskat runt Karlskrona och Ronneby ett par ganger och inte sett en bat. Galler bara att ga sina egna vagar istallet for att kora i andras spar. Blekinge ar stort.
                    Över 200 gäddor på en helg låter hur roligt som helst, är dom 200 + gäddorna tagna från enbart Trumman o Bergets båt, eller hur många båtar o team är inblandade i denna makalösa fångst??

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 206 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B