Flytoverall - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytoverall

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Pikerz: har du varit ute i samma väderlek med båda?

Kommentera

Har Sunridges Semiventilerande och är i stort sett nöjd med vissa undantag vilka även kan vara något att kika på när det gäller andra overaller!

1. Snölåsen i den semi-ventilerande är något korta vilket gör att de med jämna mellanrum åker upp över stövelskaften, framförallt något som händer vid pimpelfiske då man reser sig och sätter sig ner hela tiden på skrylan.

2. Det händer att den läcker in vatten. Detta är då på det klassiska stället dvs i grenen. Nu hände detta, enda gången det har hänt, en dag när jag var ute 8 timmar i en liten båt, satt ner hela tiden och det hällregnade 4 av dessa timmar övriga duggade det på.

3. Dragkjedjan till huvan har en tendens att gå upp med jämna mellanrum. Något som är ganska irriterande då det med jämna mellanrum känns som jag kommer att tappa luvan.

Min overall är första årgången av den semiventilerand så det är möjligt att man har fixat några eller alla dessa problem, det vet jag inte. Men oavsett vad du i slutänden köper kan det vara värt att kolla in detaljerna för det är i slutänden dessa du kommer att irritera dig över.

Lycka till...

Kommentera

Har en splirrans ny Sundridge +300 survivor life suit som jag kan tänkas sälja. Aldrig använd.

Finns i Normarkkatalogen. Bud per pm.

Kommentera

Jag har själv en Sundridge SemiVent och kan instämma i Bibls synpunkter.Iaf punkt 2 och 3.
          Iom att jag har en välbyggd (Hmm.Okej LITE rund, då) kropp så valde jag en större storlek än vad min längd kräver.Vilket medför att benen blir lite längre.
          En sak som jag upplever som väldigt skön är de invändiga hängslena. Även värmefickorna är ett stort plus.

//S
          Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Kör Sundridges röda och är mkt nöjd. Inne på mina andra overall då jag växte ur den gamla. Har funkat i alla väder. Så vill du vara säker på å bli nöjd köp Sundridge
            - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

jag har provat Abus när jag var ute och pimpla för ett tag sedan!!det var vella 13 minus grader!!
              Och Normarken prova jag strax före Abun,va ungefär 13 grader då oxå!!
              Dom e vella lika varma,men tänk att stå och kasta en hel dag i Abus det märks knappt,men efter ett tag (kanske 2 3 tim) märks det mede Normarks!!
              Men om du köper en Sundriges Crossflow så blr du nog nöjd!!Ashärlig(enda gänligt mig som kan mäta sig med ABUs overall),men som sagt den är ju väldigt dyr!!!
              Leta Inte Efter Fisken,Låt Fisken Leta Efter Dig!!!(Use Super Shad Rap)!!!=)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
              3 svar
              2 871 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Swangsta  
              Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57