Bra multi till gäddfiske?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra multi till gäddfiske??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kenta:bara en sak innan du köper deta är att det är svårare att kasta med ett längre spö än ett kort!tex Jerkbait är väldigt lätt att kasta med.Jag skulle om du ska ha linan till tungt Gäddfiske använda PP 0,39 den håller ska du se!
    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Köp PP det är helt klart den bästa linan för multi rullar, speciellt 0,36.

Kommentera

Varför skulle det vara svårare att kasta med ett långt spö än med ett kort? Det är snarast tvärtom när man fiskar med multirulle. Är man ovan så kan det vara lättare att svepa iväg draget med ett långt spö. Får man för snärtiga kast kan det lätt bli backslag.
        Jag skulle spola på PP 0.28 för normalt gäddspinn. Skulle dessutom köpa Rocketen i 5000 stl. Lättare att kasta med en rulle med smalare spole om man är ovan, blir man fullfjädrad kastare kanske man tjänar 1,5 meter i kastlängd med en 6000 rulle.
        Jag tycker inte det uppväger nackdelarna.

Kommentera

Ok låt se en rocket 5000 eller 6000 med mellan 0.26-0.39 pp antar jag står för power pro... Vad är skillnaden mellan pp och fireline? Och jag tycker iaf med haspel att det är nästan skönare ju längre spö man har ... Det är med multi verkar vara en smaksak endel tycker den och den rullen e bra andra inte , sen lina mm E rätt kul att läs och kolla vad alla skriver!!!
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ppro är mjukare och rundare i formen vilket gör sig bättre på en multi. På haspel kör jag F-Line o det funkar bra. FINS PRT verkar vara en skitfin lina det oxå för multi, har dock inte testat den ännu..

Kommentera

Nån som provat Rapala Thermich Braid??
              Leta Inte Efter Fisken,Låt Fisken Leta Efter Dig!!!(Use Super Shad Rap)!!!=)

Kommentera

Nix..Men har testat spiderwire under hösten..En teflon behandlad historia som funkar både på multi å haspel!!
                Dream Team

Kommentera

Originally posted by Pikerz
                  Nån som provat Rapala Thermich Braid??
                  Jag har den linan i storlek 0,20, på en rulle som jag köpte ganska nyligen, men jag har inte provat den än. Så fort som jag gör det jag kan lämna rapport. Tyvärr, det kan dröja ett tag. Snart kommer jul, nytt år, sylvester och så vidare. Men jag återkommer.
                  Tight lines!
                  CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Originally posted by MastaPike
                    Köp PP det är helt klart den bästa linan för multi rullar, speciellt 0,36.
                    Fan jösses killen vad fiskar du för något? brugd eller?
                    0,36 power pro har ju en dragstyrka på 30 kilo!
                    Nä 0,23 eller 0,28 duger utmärkt till grov fisk och sen kastar du ju ett ljusår längre.

Kommentera

Om du alltid står när du fiskar ska du ta det största spö du känner dig bekväm med. det kan mycket väl bli ett 12'.
                      Men om du som jag sitter när du fiskar kan du inte lägga hela kroppen bakom i kastet eftersom en tvåhandsfattning är möjlig men otymplig. Då är det handleden på kasthanden som får ta det värsta och då känns det när man accelererar ett tungt bete med ett långt spö. Jag har funnit att för sittande fiske är 9' maxlängd för ett bekvämt fiske.

Jag har inte provat flätlina på multi. Har en SpiderLine Fusion på haspeln. En sk closed face dvs En ABU 503 Syncro
                      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 689 svar
                      369 272 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Westley Richard