Är detta ett bra jerkset ?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är detta ett bra jerkset ??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
    Tja mascot..

Ok.. men hur mycket "sliter" Bj:s och Sliders på rullen jämnfört med stora Phantoms, 7" Pig mfl
    vanligt förekommande beten?? Om den nu e så bra, varför kör du själv med Predatorn och Toron??

Robban.
    För att jag vill ha högre utväxlingen, tumtangent och sedan tycker jag att gången blir mjukare och att rullen kastar längre med HPCR kullager, framförallt överaskas jag vid varje pass över hur pass bra min Toro med 0.36mm strikewire extreme faktiskt kastar beten mellan 35 och 50 gram!

Den högre utväxlingen underlättar också enligt min uppfattning fisket mycket på tyngre beten som t.ex Birkans Grandetail, stora Phantom, Wolfcreek, Apell Decoy Sr och liknande. Även en sjunkande Big Bandit kan ibland behöva lite högre utväxling. Smaken är dock som baken..

Man får vad man betalar för, oftast.

TGC 5001 är en utmärkt instegsrulle för den som vill prova på jerkbaitfiske. Att jämföra den med en dubbelt, eller drygt dubbelt så dyr rulle går givetvis inte Robban..
    Senast ändrad av mascot; 2009-08-24, 22:48.
    Min blogg

Kommentera

Nä det fattar jag oxå att man inte kan.. Men han undrade om det var en bra rulle
      och jag kan tyvärr inte rekomendera den för min strulade som själva f-n...

Det e ju i sig ingen "dålig" rulle (det trodde jag att jag klargjorde) men den lämpar
      sig inte till tyngre jerkfiske... Brorsan har en som enbart används till fultrolling
      och spinnfiske och den har aldrig strulat!!

Men till jerkfiske skulle jag rekomendera en annan rulle, förslagsvis en JB
      som oxå finns i diverse kit!

Robban.

Ps. Du tycker inte att känslan förtas nåt av den högre utv.?
      Senast ändrad av Rullknäckarn; 2009-08-24, 23:12. Anledning: Glömge ju en sak..

Kommentera

Hur tunga drag funkar den rullen till ?

Kommentera

Nu har jag beställt Berkley Lightning 6´6 80-100 gram med samma rulle istället. Är det ett bra spö ??

Kommentera

Tycker att det låter som ett kanon set... När man har Jekrat ett tag har man alltid 2 set rulle o spö i båten. Abu rullar går sönder efter hård användning det bara e så, själv har jag har sönder ett antal.
            Därför finns garanti... Köp något o börja med så du kommer igång.. Sedan vet du mer vad just du vill ha o köper ett till.

Sharkbite

Kommentera

Abu Garcia Revo-Toro 51LH+BTF Stiff 6fot inhandlat

Hej!

Nu har jag äntligen bestämt mig och inhandlat en ny rulle+spö som ligger inom mina ramar för vad det får kosta.

Finns det någon som har Abu Garcia Revo-Toro 51LH, som kan uttala sig om hur den har fungerat/fungerar.Är det en vettig rulle för dom pengarna den kosta? 2795:- med BTF Stiff 6fot spö. vad jag förstår så har Abu haft lite problem med rullar som går sönder till höger och vänter.

//Rikard

Kommentera

.....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
                25 svar
                3 337 visningar