Hjälp!!. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp!!.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp!!.

Är sugen på att börja Jerka igen efter ha lagt ner d för nått år sen.. Sen som sagt så börja de rycka i jerkhanden..

Så Ja skulle vilja ha hjälp med ett bra Jerk spö/rulle gärna kastvikt upp till 150 g iallafall.. Och ja vill inte ha nått skit ..

Sen även så ha ja inte så mkt koll på jerkwobblers längre. Men när ja körde jerk innan hade ja iallafall, Buster jerk, Pig Jr, Salmo Slider och Salmo Fatso.

Så snälla hjälp en desperat Jerksugen..
    Gädda : 9,8 Gös : 5,7 Abbore : 1,6 Sutare : 1,7 Regnbåge : 3,2 brax : 3,7 Röding : 1,7 Björka 0,62 Lake : 1,6

Jag köpte ett nytt spö i helgen,det blev ett Strike Pro Contact 6,8" -180g.Det kan jag varmt rekomendera.Om jag skulle köpa en ny rulle skulle det bli en Amb Predator.
    Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Håller med Big Catch att Strike Pro Contact är ett trevligt spö. Kör med ett sånt själv på ena setet. När det gäller rulle kör jag med Daiwa Luna 253L och 300L just nu. Men Jbn och Predatorn är båda mycket bra rullar. Betesmässigt täcker du in mycket med dom du angav att du körde med förut. Där kommer du långt. Sedan finns det ju en massa coola träbeten från många grymma betestillverkare som är byggda med lite mer kärlek

Kommentera

Tackar så mkt för snabba svar.. Nu ska bara ett karp spö å rulle säljas sen kommer ja igång med jerkfisket
        Gädda : 9,8 Gös : 5,7 Abbore : 1,6 Sutare : 1,7 Regnbåge : 3,2 brax : 3,7 Röding : 1,7 Björka 0,62 Lake : 1,6

Kommentera

Tycker du ska testa ABU Revo inshore, riktigt skön liten lågprofilsrulle.

Betena har du redan koll på ! Så det är inget man behöver tipsa om.

Men strike pros Connector 2 delat men ädnå rätt bra känsla i spöt, eller Contact som dom övriga har rekommenderat.

Har själv tankar på Connector då jag testar många vatten.
          Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

jag kör med daiwa procaster -160g och shimanu cardiff. det sättet är jävligt grymt!

Kommentera

Tackar för tipsen.. Men ja gillar inte å fiska med lågprofils rullar!..

Kommentera

sommenfiskaren : Jag hade nått daiwa innan och ruskigt nöjd med de.

Kommentera

Har själv ett Strike Pro Contact 6,8" -180g men tycker det är lite för styft. så jag kör mestadels med Strike pro Contest 6'6" - 150 gram . tycker det är mycket roligare att fiska med. Helnöjd med det. Rullar har jag testat endel men Shimano calcutta 201b är absolut den skönaste rullen jag fiskat med. Helt underbar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                  3 svar
                  2 872 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Swangsta  
                  Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57