Abu Garcia Hairy Killer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu Garcia Hairy Killer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Abu Garcia Hairy Killer

    Tjenare, tänkte bara kolla om nån här på Fiskesnack testat på Abu garcia's spinnfluga hairy killer, och om det är ett vettigt drag att köra med? reslutat mässigt osv.

    / Adam
    [FONT="Comic Sans MS"]A bad day of fishing is better than a good day at work![/FONT]

  • #2
    har fått ett par gäddor på den inga större än, men den ser läcker ut i vattnet iaf. Har den heloranga tycker den är lite för lätt dock till min lättjerkutrustning men det funkar

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av El_Kebabo Visa inlägg
      har fått ett par gäddor på den inga större än, men den ser läcker ut i vattnet iaf. Har den heloranga tycker den är lite för lätt dock till min lättjerkutrustning men det funkar
      Okej, hur fiskar man betet? Vevar in o kör spinnstop på typ 1sekund, sen repetera veva, stopp, veva, stopp eller?

      / Adam
      [FONT="Comic Sans MS"]A bad day of fishing is better than a good day at work![/FONT]

      Kommentera


      • #4
        Har den i några färger och den levererar bra med tanke på hur lite jag hunnit använda den, kastas lättast med ett haspelspö då den är ganska lätt även när den är blöt.

        Med enkla medel kan den fiskas från ytan och ner på ca 2m, för grunt fiske kör den som den är och vill du ner lite mera så ta en kasserad jiggskalle och klipp bort kroken och häng på själva blyskallen i fästöglan på beteslåset så dyker betet fint utan att tappa gången, välj tyngd efter hur djupt du vill fiska, 5 - 10 gr funkar bra.

        Spinnstopp och lite småjerkande är en bra kombo då den pulserar fint i vattnet och ser mycket livlig och lockande ut

        Kommentera


        • #5
          Har haft med mej den några gånger till vattnet och några gäddor har jag hunnit ta på den nu, inga storgäddor dock, en 3 kg har väl den största legat på.

          Jag brukar fiska in den med små ryck och långa spinnstopp. Min favoritfärg är helt klart den svart-gula, den passar perfekt till grumligt västerås-vatten

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
            Har den i några färger och den levererar bra med tanke på hur lite jag hunnit använda den, kastas lättast med ett haspelspö då den är ganska lätt även när den är blöt.

            Med enkla medel kan den fiskas från ytan och ner på ca 2m, för grunt fiske kör den som den är och vill du ner lite mera så ta en kasserad jiggskalle och klipp bort kroken och häng på själva blyskallen i fästöglan på beteslåset så dyker betet fint utan att tappa gången, välj tyngd efter hur djupt du vill fiska, 5 - 10 gr funkar bra.

            Spinnstopp och lite småjerkande är en bra kombo då den pulserar fint i vattnet och ser mycket livlig och lockande ut
            Okej, härligt jag var och inhandlade en Orange idag, ska testa på den. Hoppas färgen funkar bra här i Östhammar / Kalleröfjärdens vatten
            [FONT="Comic Sans MS"]A bad day of fishing is better than a good day at work![/FONT]

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Adiz Visa inlägg
              Okej, härligt jag var och inhandlade en Orange idag, ska testa på den. Hoppas färgen funkar bra här i Östhammar / Kalleröfjärdens vatten
              Körde med min röd/vita ikväll och det blev några gäddor igen så visst funkar dessa häruppe i N Roslagen fiskar runt Öregrund själv!!

              Kommentera


              • #8
                tja Adiz!

                har inte testat en orange än, men med den rödvita så har ja precis som Rospigg fått upp en del fina gäddor, så visst funkar den
                visste inte riktigt heller hur ja skulle fiska med den, är inte direkt nått proffs, men på abu's http://www.abugarcia.se hittade jag tips om hur man fiskar med dem

                Kommentera


                • #9
                  Man kan även sätta ett kulbly på tafsen precis framför flugan om man vill fiske djupare.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                    Körde med min röd/vita ikväll och det blev några gäddor igen så visst funkar dessa häruppe i N Roslagen fiskar runt Öregrund själv!!
                    Okej, då fiskar vi relativt nära varandra. jag brukar hålla till i öregrund ibland också åker ut med en kompis båt där. Men oftast blir det kallerö. ska återkomma med rapport hur det gått att fiska med flugan i kallerö
                    [FONT="Comic Sans MS"]A bad day of fishing is better than a good day at work![/FONT]

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    17 svar
                    3 188 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg harlequine  
                    Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                    40 svar
                    3 239 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 668 svar
                    361 492 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg HA-Lures  
                    Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                    52 svar
                    12 408 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TiSo
                    av TiSo
                     
                    Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                    706 svar
                    59 548 visningar
                    4 gillar
                    Senaste inlägg Utter
                    av Utter
                     
                    Arbetar...
                    X