Vart man ska blya är individuellt för varje vobbler, speciellt dom hemmagjorda. Flera faktorer spelar ju in såsom material, krokfästen, lackering etc. Jag föreslår att du mäter ut tyngdpunkten på vobblern och blyar därefter.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mantan & Busterjerk
Collapse
X
-
Säger som Anders Forsberg; - Den är mycket bra när gäddan inte står djupare än 3m, att fiska mantan för djupt leder bara till sämre kontroll över betet. Annars ett bete med grymt fin gångOriginally posted by Mikespike82
Stjäl din tråd lite!
Jag köpte ju en manta och snörde bort den redan på första passet så jag hann ju aldrig få reda på om den var bra!
Men visst måste den var riktigt grym på vårfisket?
någon som har erfarehet av den på våren?
Och funkar den fin fint även på sommaren?Deluxe lures thats my work.
Kommentera
-
Hehe ok har du frågat gäddorna? Personligen så tror jag inte det du bestämme rju själv hur snabbt tempa du vill ha i fisket. Speciellt om man gör en egen kan man göra den svävande eller mycket långsamt sjunkade och ge den långa mjuka spö rörelser med ett litet knyck så att det sprätter iväg lungt. Du får ju välja ett bete efter gäddornas "humör" .Deluxe lures thats my work.
Kommentera
-
testa att knyta en nylon lina från krokfästet o sätt sedan på ett ssg bly åtgången för att får en perfekt sjunkhastighet. Sen är det bara att kolla hur många blyn det va och borra i wobblern o balansera så att den sjunker någolunda rakt.Deluxe lures thats my work.
Kommentera
-
Ja självklart pratar jag flytande Gäddiska!!Originally posted by linu_z
Hehe ok har du frågat gäddorna? Personligen så tror jag inte det du bestämme rju själv hur snabbt tempa du vill ha i fisket. Speciellt om man gör en egen kan man göra den svävande eller mycket långsamt sjunkade och ge den långa mjuka spö rörelser med ett litet knyck så att det sprätter iväg lungt. Du får ju välja ett bete efter gäddornas "humör" .
Men min hypotes grundar sig mer på att den inte har nån "oregelbundenhet" den glider som ett jaktplan utan att verka sjuk. osv. osv...
Men om ni tar bra med Gädda på den så vill ju inte jag sitta här och hävda nått annat!Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
|
25 svar
3 337 visningar