Jag har en liten fråga som någon jerbait fantast kanske kan svara på. Jag undrar varför nästan alla jerkbaits är så dyra. Har det med att tillverkningen är svår och avancerad eller är det att de flesta måste importeras eller varför?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
varför är alla jerkbaits så dyra.
Collapse
X
-
Ligger ju en del utvecklingskostnader bakom också men största anledningen är nog de små serierna på vissa samt att det faktiskt går att ta lite bättre betalt för det "nya" och konstigt vore det väl annars.Originally posted by calle
för att de dyra är handgjorda.
De som är litte biligare e gjorda i fabrik.
//KBJ@
Kommentera
-
Jerkbait fisket e inte nytt!!! eller jooo i sverige men inte i usa, ett bra jerkbait kostar en 20-25 dollar i usa med som e dyrt har ocksa, men har endel kontakt med hollanska jerkbait tillverkare, koper endel beten av dom *billigt* :O) och resten koper lundgrens o dar kostar de mellan 280-320 kr, och dessa e handgjorda och tar ett bra tag att gora, se det handlar ju om till storsta delan om att de finaste betena e handgjorda....Bodybuilding och specimenfiske Is The Shit!!!
Kommentera
-
Re: varför är alla jerkbaits så dyra.
Många är oxå importerade ifrån USA plus handgjorde vilket ger grymma priser.Originally posted by mighty mattis
Jag har en liten fråga som någon jerbait fantast kanske kan svara på. Jag undrar varför nästan alla jerkbaits är så dyra. Har det med att tillverkningen är svår och avancerad eller är det att de flesta måste importeras eller varför?Deluxe lures thats my work.
Kommentera
-
mighty mattis
Själv är det oväsentligt för mig om betet är handgjort eller fabrikstillverkat. Då är priset mycket viktigare och självfallet att betet fiskar bra. Att det är tanktestat ska väl inte påverka priset så mycket. Rapala kör med tanktest och deras beten kostar inga 300 kr. Jag får väl köpa en buster jerk, det har jag råd med =). Men några 300 krs beten blir det inte för mig iallafall.
Kommentera
-
En anledning till att beten som BusterJerk och Salmo är förhållandevis billiga är att dom tillverkas i låglöneländer. De flesta andra jerkbeten importeras från Usa. Även där ligger jerkbeten generellt sett högre i pris.
Tex Bomber 16A $4.29 kontra Pig Jr $11.99. Dessa två är väl att betrakta som volymbeten i sina genres.Priserna från BassPro.
//StefanDu kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 874 visningar