Mitt tips till dig är att; eftersom du redan är bekant med jerktekniken så blir du nog inte bättre av att läsa typ att "ryck si, ryck så". Så det bästa du skulle kunna göra är att gå ner till bryggan och bara nöta tills det sitter. Det är lite som att cykla, lär du dig tex busterjerk en gång så kommer du alltid kunna den.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jerkbait
Collapse
X
-
-
Hej Jonas "Rubik";Ursprungligen postat av rubik Visa inläggEtt lite tips till OF. Om du skall göra smygreklam så kanske du borde skippa megafonen.
Nej, jag gör inte "smygreklam" utan är betalande annonsör här på FiskeSnack och säljer beten i mycket blygsam skala via internet och genom vår webshop www.trumman.com. Gjorde jag smygreklam skulle jag sannolikt inte vara betalande annonsör.
En annan viktig detalj är att jag själv använder de beten jag berättar om. Exempelvis Cisco Kid har jag fiskat Gädda och Gös med sedan år 1959. Swim Whizz har jag fiskat Gädda och Gös med sedan 1965 och Bomber har jag använt vid fiske efter Gädda, Gös, Havsöring, Lax, Röding och vanlig Öring sedan slutet av 1960-talet.
Om du tycker att jag nämner produkterna olämpligt här på FiskeSnack och gör olaglig "smygreklam" för dem bör du omedelbart kontakta FiskeSnacks ägare Anders Bergman och påtala detta för honom.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
Jag vet mycket väl att Trumman.com är en betalande annonsör här.
Dock verkar det ju som att jag trampade på en väldigt öm tå. Att du sedan gör ett inlägg i en 1 år gammal privat säljes annons (som ligger under just säljes, där privatpersoner får sälja fiskeredskap utan att betala annonsavgift.) och kallar det för smygreklam är ju bara löjligt.
Jag har inga problem med att du gör reklam i varenda inlägg du gör på forumet (utöver den betalda annonsplatsen för trumman.com) Dock tycker jag att du går över gränsen när du påstår att det är på grund av att killens Buster Jerk läcker som han har svårt att få till gången (när han är nybörjare på jerk) Och istället säger att han skall köpa Bomber Jerk för de är minsann gjorda i skottsäker plast.Den som har mest prylar när han dör vinner
Kommentera
-
Hej Jonas Rubik;Ursprungligen postat av rubik Visa inläggJag vet mycket väl att Trumman.com är en betalande annonsör här.
Dock verkar det ju som att jag trampade på en väldigt öm tå. Att du sedan gör ett inlägg i en 1 år gammal privat säljes annons (som ligger under just säljes, där privatpersoner får sälja fiskeredskap utan att betala annonsavgift.) och kallar det för smygreklam är ju bara löjligt.
Jag har inga problem med att du gör reklam i varenda inlägg du gör på forumet (utöver den betalda annonsplatsen för trumman.com) Dock tycker jag att du går över gränsen när du påstår att det är på grund av att killens Buster Jerk läcker som han har svårt att få till gången (när han är nybörjare på jerk) Och istället säger att han skall köpa Bomber Jerk för de är minsann gjorda i skottsäker plast.
Du trampade inte på någon öm tå! Jag försökte bara hitta vad du irriterar dig på i mina inlägg när du beskyllde mig för smygreklam och gick därför in och läste några av de trådar du själv startat här på FiskeSnack och som handlar om din egen betesförsäljning. Eftersom du också säljer beten här på forumet förstår jag att du ser mig som en konkurrent.
Jag påstår inte att "killens Buster Jerk läcker". Min text ovan lyder ordagrant: Det kan ha läckt in vatten i dina Buster Jerk och det kan vara anledningen till att de inte sticker ut åt sidorna lika bra vid jerkryck längre. Om det kommer in vatten i dina Buster Jerk tappar de balansen och svarar inte lika bra under hemtagningen längre. Skaka dem och hör om det kluckar...
För min del avslutar jag den här diskussionen med dig här och nu och försöker hitta något mer positivt att skriva om..
One day spent fishing adds another day to your life!
Old Firehand
Kommentera
-
Konkurrent är ju ett intressant ordval i och med att du skrev i en ett år gammal annons. Där allting dessutom är sålt sedan länge.
Men du har rätt i att vi kan lämna saken här. För all reklam är ju trots allt inte bra reklam.Senast ändrad av Rubik; 2011-06-27, 15:27.Den som har mest prylar när han dör vinner
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 869 visningar