Bedriva lyckat jerkfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bedriva lyckat jerkfiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bedriva lyckat jerkfiske?

Hejsan.. Har precis beställt mig ett jerkbait set.. Och har lite frågor till er som hållt på med jerk ett tag.. Får man mer fisk på jerkbait? Än dvs vanligt spinnfiske.. Vad är det för beten man behöver till att börja med.. Har beställt 2 Buster jerk i färgerna c130 och c38 och en pig i färgen firetiger.. Har också 2st buster 2or och 1 baby buster redan i min fiskelåda. En i gäddfärg och en som det står Buster jerk wolfcreek på. Baby bustern vet jag inte vad färgen heter men den är grön med svarta ränder.... Vad är det mer man behöver för att bedriva lyckat jerkfiske? Tack på förhand / Dennis

Tjena!
    Grejer du har lär fungera bra till en början. Vissa dagar fungerar jerk bättre än klassiskt spinn, men en kombination är nog det starkaste vapnet =)

Kommentera

Hej.
      Som alltid handlar det om att lära sig tekniken. Jag hade själv lite problem i början och fick då fortfarande mer på vanligt spinnfiske.
      Nu har man lärt sig alla beten man har och vet hyr de fiskar i olika hastigheter och djup.
      Ett litet tips är att sätta ett blysänke på ca 8 gram längst upp på tafsen för att få dina jerkbait att gå lite djupare. Låt draget sjunka ner en bit och var noga med att inte göra för stora rörelser med spöt. Blysänket gör att det krävs mindre rörelser med spöt.

Skitfiske på dig / Oscar
      Kolla gärna vår hemsida: http://www.teamplankton.se

Kommentera

Märkligt tips med ett sänke när det inte framgår hur djupt han ska fiska

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
        25 svar
        3 326 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Chrispenborn  
        Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02