Ursprungligen postat av Krokodiljägaren
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jerkbait knutar?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Cannonball Visa inläggAbsolut! Dock har jag aldrig varit med om att den glidit.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inläggokejtycker den lägger sig konstigt i lindningarna samt att du klipper själva linan känns ju lite njaah xD
Kommentera
-
Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inläggokejtycker den lägger sig konstigt i lindningarna samt att du klipper själva linan känns ju lite njaah xD
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inläggdet har ioförsig inte jag heller men man vågar inte chansa när det sitter ett 3-400 kr custom bete i andra ändan:P
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cannonball Visa inläggNej, jag vill inte bli av med en sliten rea buster för 69 spänn heller!
ända gången det är ok är när gäddan är så jävla stor att en 30 kgs lina smäller av.. och den sitsen lär man aldrig hamna i:P
Kommentera
-
Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inläggHej undrar vilka knutar ni använder.
Jag anväder palomar knuten men tycker den verkar lite klen. Har testat grinner och berkley braid men grinnern släpper för mig och berkley.knuten är så jävla omständig :/
Enligt mina egna dragtester och av det jag läst i tillgänglig litteratur om fiskeknutar är Palomarknuten http://www.lureaction.com/palomar-knot/ eller här http://www.fishingcairns.com.au/page6-1.html den starkaste betesknuten som finns när det gäller att knyta homogena linor som nylon och fluorocarbon. Knyter du dyneema och spectralinor kan det förstärka knuten av att gå med den dubbla linan två gånger genom lekandets ögla och ibland även två gånger runt huvudlinan innan du för linöglan runt lekandet för att försiktigt trimma ihop knuten.
Ingen kedja är starkare än dess svagaste länk!
Old Firehand
www.trumman.com - http://www.trumman.com/rebel/windcheater.htmSenast ändrad av Old Firehand; 2011-09-12, 15:03.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägghehe nä. o defenitivt inte för att man inte har tillräckligt lång slips.
ända gången det är ok är när gäddan är så jävla stor att en 30 kgs lina smäller av.. :P
Kommentera
-
Ursprungligen postat av kopingholm Visa inläggJag kör med den här på både nylon och flätlina oavsett mm på lina, den har aldrig svikit mig. Såg även i ett klipp av Savage Gear på Youtube där de använde sig av samma knut.
[ATTACH=CONFIG]33516[/ATTACH]
Leif, jag visste inte att man kan använda palomar knuten till nylon/flourocarbon också! Måste testa det nästa tur! Tack för tipset.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-04-23, 19:56 -
-
Svar till Håller Ambassadeur 2500c för jerk <100g?av SwangstaGammal tråd men jag har gjort något liknande (tror jag) i försöket att göra om min 2500C till en havsöringsrulle....5 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-03-23, 16:06 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
4 250 visningar
1 gilla