Agna med levande betesfisk? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Agna med levande betesfisk?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Spelar det så stor roll om det är lagligt eller inte? Är det lagen som håller er i från att använda levande bete eller er egna etik - två vitt skilda saker. Att någonting är lagligt innebär ju inte med automatik att det är bra precis som att olagligt inte alltid är lika med dåligt.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      På något sätt tolkar jag det lika dant hur konstigt det än värkar, men finns det inte en tidsperiod man skall ha dom i fångenskap före dom klassas som tam-djur??

Undrar lite då hur lagen tolkar C&R fiske vid en anmälan man drar upp en fisk och åter-utsätter den för att ha något att dra upp igen.
      Vad jag förstått klassas inte C&R som djurplågeri för vilt levande fisk inte ingår i djurskyddet, medan att akvarie-fisk ingår.
      Jag vet det är förbjudet att agna med levande bete, men jag får liksom inte lagarna att gå ihop riktigt jag känner ju ingen som använder akvarie-fisk som agn.
      Precis så jag tolkar det. Själv använder jag inte levande bete. Känns inte ok. De gånger jag metar (vilket inte är ofta, några ggr per vinter) är det dött som gäller. Gillar inte tanken att fiska upp fisk att klubba för att agna med heller så oftast blir det restbitar från fisk jag rensat som matfisk. Verkar funka lika dåligt som allt annat mete Eller så är jag kass helt enkelt :S

Kommentera

För mig är det nog att jag inte har någon nytta av det till mitt fiske, död tobis (dödar själv) mask och frysta räkor, blir inte ofta jag agnar med något annat.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
        1 690 svar
        375 237 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg TiSo
        av TiSo