Teleskopspö för jiggning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Teleskopspö för jiggning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Teleskopspö för jiggning

är lite trött på att stuva spö i bilen med 2 ungar och 2 hundar så jag tänkte köpa mig ett teleskop.nån som har detta eller info om det?skall mest användas till att jigga lite torsk från land.

verkar inte vara nån tub med så om någon vet nåt bättre eller likvärdigt med tub så är jag tacksam
    mattias(stryktålighet är ett plus)
    pappa till elvira och amb 1601c

Vill du ha ett stryktåligt spö är du fel ute, då ska du inte ens ta i ett teleskopspö med tång...
    Inget ont om Catanaspöna annars, teleskopspöna i den serien är ungefär såpass bra ett teleskopspö verkar kunna bli, men stryktåliga är de inte.
    Satsa på flerdelat istället.

Kommentera

jag vet att spöt är mer benäget att gå av när man fiskar med det,jag är ute efter ett spö som kan ligga i bilen(helst i ett tåligt
      fodral där rulle får plats)utan att det knäcks.det har hänt och det är surt att missa ett fisketillfälle.skulle jag knäcka spöt när jag fiskar har jag ju klantat mig,det kan jag leva med.
      men jag tar gärna emot förslag på ett ok flerdelat spö om dom är mer hållbara,men det borde väl vara ungefär lika (lite)tåliga
      som teleskop bara jobbigare att sätta ihop

Kommentera

Nej ett flerdelat spö med vanliga holkar är inte ömtåligare än ett 2-delat....
        Att de skulle vara bökigare att sätta ihop än ett teleskopspö, njaaaa köper inte riktigt det... för att teleskopspöt ska hålla krävs nämligen att du verkligen använder silkesvantarna vid upp och nermontering, med vanliga holkar är det bara smack.-smack-smack-klart...
        För några år sedan fanns Shimano Beastmaster STC 8 fot 5-delat med tub, ett sånt hade vart perfekt. var inne på normarks hemsida nu och kollade om det fanns kvar men såg tyvärr inte ut så....men hör med din butik, kan ju finnas något kvar om du har tur

Kommentera

Ursprungligen postat av Svalsjo666 Visa inlägg
          Nej ett flerdelat spö med vanliga holkar är inte ömtåligare än ett 2-delat....
          Att de skulle vara bökigare att sätta ihop än ett teleskopspö, njaaaa köper inte riktigt det... för att teleskopspöt ska hålla krävs nämligen att du verkligen använder silkesvantarna vid upp och nermontering, med vanliga holkar är det bara smack.-smack-smack-klart...
          För några år sedan fanns Shimano Beastmaster STC 8 fot 5-delat med tub, ett sånt hade vart perfekt. var inne på normarks hemsida nu och kollade om det fanns kvar men såg tyvärr inte ut så....men hör med din butik, kan ju finnas något kvar om du har tur
          får kolla runt lite tack för info

Kommentera

Finns några RT uggly stick 4 delade upp till 20gr som tåler en hel del, kör annars på billigare prylar dom håller, RT Tyran skall du undvika till varje pris hade ett som höll i 1tim 30 min utan något botten-napp eller något konstigt small toppen. köpte ett berkley med samma konstruktion, en lös spö-ögla som man får dra dit för toppen skall hålla denna konstruktion är rent skit.

Kommentera

blir ett 9 fot daiwa genesis travel 6 delat med tub

Kommentera

Hej!

Jag har ju kört med RT Tyran 2-delat 8ft, funkar hur bra som helst faktiskt aningen mjukt för det fiske jag bedriver men men

Nu till topic, du har BFT No escape haspel combo, finns som 7ft och 8ft. 3-delade med tub som håller spö samt rulle finns att kika på på http://www.kamm.se/webshop.html
                Under spö set.
                och på http://cwcab.com/rods-extreme.htm

Har inte testat detta set själv, men kanske är något för dig BFT gör ju riktigt fina jerk spön och Vertikal spön så

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
                  Hej!

Jag har ju kört med RT Tyran 2-delat 8ft, funkar hur bra som helst faktiskt aningen mjukt för det fiske jag bedriver men men

Nu till topic, du har BFT No escape haspel combo, finns som 7ft och 8ft. 3-delade med tub som håller spö samt rulle finns att kika på på http://www.kamm.se/webshop.html
                  Under spö set.
                  och på http://cwcab.com/rods-extreme.htm

Har inte testat detta set själv, men kanske är något för dig BFT gör ju riktigt fina jerk spön och Vertikal spön så
                  nu blev det svårt igen

Kommentera

Ursprungligen postat av dallepistolen Visa inlägg
                    nu blev det svårt igen
                    Sorry xD men jag personligen tycker att 6 delat är extremt drygt att passaihop rakt x) dock praktikst till ditt ändamål men får du plats med ett 3 delat spö så tycker jag det är bättre

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 855 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta  
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57