HJÄLP!!! Suick Thriller - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HJÄLP!!! Suick Thriller

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• HJÄLP!!! Suick Thriller

Är det någon som testat att fiska med Suick Thriller? Tänkte köpa ett par men vill gärna höra med er om den är bra, har inte hittat ngt direkt om den jerken?

Går den fint, hur fiskar man den och har ni fått mycket gädda på den?

Tacksam för snabbt svar!!
    Bifogade filer

haha, det är en sådan jag har, fast i en mindre version, gången är lika lam som en död snigel..!! men det kan säkert fånga fisk..
    Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

fungerar bättre som brasved än hyllvärmare.......
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

P-U; Du är hopplös..Får banne mig ta och ge dig en lektion i Suick-körning.. ;o)

Nijo; Många tror att Sucik bara ska användas och köras på ett enda sätt. Upp o ner..Upp o ner..
        Finns inget mer felaktigt.

För att du ska få en bra uppfattning, så gå till muskiefirst.com och kolla in deras video klipp på olika beten. Bland annat Suick.
        Då förstår du mer.
        Suick kan även trimmas på många olika sätt, och trots att klentrogna typp Dybedahl aldrig fattat pullbait-grejjen, så är fortfarande Suick ett av världens mest sålda Musky-beten och på nätet hittar du mer information om Suick och dess trimmningar och fiskemetoder, än om något annat jerk (pull) bete..

Kommentera

tackar och bugar P A

bra sajt - muskiefirst.com hade ingen aning om den.... *läser ivrigt*...

inhandlade by the way 2 nya thrillers, varav en större variant (förtyngd) ska bli kul att testa den.

P A - har du fått fisk med thrillern?

Kommentera

PA, jag har gett den där pinnjäveln flera chanser, odugligt bete i våra vatten, finns bra mkt bättre grejjer för våra vatten och olika fiskesituationer.
            Den är och förblir en hyllvärmare, och otroligt nog så är det faktiskt det enda betet jag har haft svårt att ge bort, mottagaren ville inte ha pinnen:o)
            PA, btw, herregud vad fin fina light jerk spön det fanns på basspro:o)

Kommentera

på tal om döda pinnar nån som gillar salmo jack?

Kommentera

Re: tackar och bugar P A

Originally posted by nijo
                bra sajt - muskiefirst.com hade ingen aning om den.... *läser ivrigt*...

inhandlade by the way 2 nya thrillers, varav en större variant (förtyngd) ska bli kul att testa den.

P A - har du fått fisk med thrillern?
                Japp..
                Nu ska jag i sanningens namn erkänna att jag inte använder den så himla ofta, några gånger per år bara, och det har inte blivit några jättar på den. Men ett antal har det blivit, och några av vettigt format...

Men jag har hört om folk som plockat riktigt fina på den på Värtan på våren.

Och ute i Europa är den populär, och Marco på German jerkbaits berättade att hans pers var tagen på Suick..

Fick ett provex av lilla nya modellen som är målad på "sniskan", typ. Trimmade den som jag lärt mig trimma den stora. Försökte köra den med samma "vev-pull" teknik..Fick en rackarns fart på den..Ner-upp-sväng-upp o.s.v. precis som på filmklippet..Gav den en chans i början av juni. Fisk i första kastet, och en missad strax efter..
                Nu var detta på ett ställe där jag vet att det alltid står gäddor, och jag vet av hävd att dom är huggvillga kvällstid. Så lite fusk kanske det kan räknas som..

Platsen är ett stort nateflak med en brant utanför. Jag brukar ankra på kanten så jag har aktern ner mot en stor sten. kastar snett upp över flaket och jobbar mig ut mot branten. Ofta hänger fiske på after. Sedan om den inte hugger direkt, lägger jag nästa kast längs med branten parallellt med naten. Smäller nästan alltid oavsett vilket bete jag hänger på..Ett fegisställe alltså..

Men ändå..Det är det som är grejjen. Många dömer ett bete efter att ha gjort några kast med det..Inte fått något, eller trivts med det. Då är det plötsligt ett skitbete..
                Men grejjen är att det kanske inte stod något där på platsen..Man hade inte fått ordning på tekniken..Eller gäddan kanske inte var på gång eller platsen rätt för betestypen, eller så..

Ska man verkligen testa ett bete, ska man köra med det t.ex en hel dag. Köra seriöst som man gör med sina "vanliga" favvar..Inte byta efter ett par kast bara för det råkar vara trögt just för stunden eller på en plats..Och emellanåt finns ju inget som funkar. Inte ens favvebetena..Och inget bete funkar ju överallt..Så är det bara..

P-U; Jo där finns säkert superfina spön..Fast de två jag köpt på "känn" var inte kul alls. Köpte dom bara på reklamtexten..Nått signatur-whatever..Och frakten var åt helvet. Betydligt högre än priset på spöna..Så man bör nog få grotta runt lite på plats där för att hitta guldkornen..

Kommentera

Ang. suick pinnj**eln, innan jag ens sett en suick så fiskade vi mkt med djupgående wobbler när vassar, i näckrosor osv. vi drog till dem så de dök och sen fick lyta upp igen, fungerade asbra.
                  Mkt bättre än när vi testade Suick pinnen.......

PA, inforskaffade mig ett Browning upp till 1oz för borrejerkningen, testade det igår, klockrent för beten upp till Super spook, en fantastisk feeling, bra aktion mm skitnöjd, relativt dyrt 130$ men vid kassan visade det sig att det var på rea för 85$ så jag gick tillbaka å köpte lite mer grejjer:o)

Kommentera

Push-up - vart köpte du jerkspöt? Tips på bra ställen där man kan beställa spön utan att de går sönder i frakten?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 874 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta  
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57