Spöt gick av... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spöt gick av...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by BeBest
    1 Snacka inte så mycket om hur det verkligen gick till!
    2 Dra en bra vals i butiken och försök byta spö!
    3 Gick det inte får du ta det som lärkostnad!
    Lycka till!
    ..Och raskt har du gjort dig själv till åtlöje hos din handlare, för han vet att du valsar, och ditt rykte som seriös är brännt.
    Valsar du så brukar oftast handlaren låstas gå på det, men det beror på att han kanske har ett bra reklamationsavtal med leveratntören, och inte behöver jobba så mycket med reklamationen..Eller så orkar han inte tjaffsa, helt enkelt..Han har dock med 100% säkerhet INTE gått på din vals om han är erfaren, även om du tror det. Däremot skakar han på huvudet åt ditt båg-försök när du gått och tycket du är en lallare.
    Så ärlighet vara alltid längst..
    Fast du kanske visste att jag skulle smiska till dig lite nu när du rekommenderar bågning..hehe

Om ett trollingspö inte pallar för att ha en 300 gramsvikt påhängd, så är det ett skitspö. Om den inte pallar det, hur ska det då kunna palla en större fisk??

Kommentera

Du kastade väl inte med pilken? Isåfall hoppas jag att du lärt dig något nu.

Annars så borde det ha klarat 300 gram. Precis som PA säger så frestas dom ju hårdare vid drillning av en grov fisk. Trollingspöna är ju ganska kraftiga saker som ska tåla en del påfrestning. Säg att du trollar med en djupparavan långt ner eller en fet wobbler som dyker riktigt djupt med hård gång. De belastar ju ganska rejält. När det sedan hugger så är ju ofta inte bromsen så där jäkla löst ställd.

Kompositmaterial är starka men är också känsliga för minsta lilla defekt i tillverkningen. I sådan massproduktion det rör sig om så smyger sådana fel sig in då och då. Skulle varje spö testas för dylika fel så skulle vi ha en prislapp som var helt annorlunda.

Om det var så att du bara hängde på en pilk o släppte den rakt ner så säg sanningen. Att du hängde på en pilk som inte var sådär jäkla tung o spöt knäcktes. Du kan ju utelämna vikten om han inte frågar. Då kan man ju tänja lite på sanningen o säga typ "nja inte mera än par-tre hundra gram, inte mera tryck på spöet i alla fall än när man kör en fet wobbler på släp......." Då har du ju inte ljugit.

Mikael

Kommentera

Precis!
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Hmm, tycker det låter som ett ganska klent spö om det inte håller för tre hekto och dessutom inte är spec långt! vid ett HÖ-pass i våras hade jag glömt håven hemma när jag fiskade från er pir. Då jag fick en HÖ på drygt 2 kg, och denna lyfte jag över pirkanten med mitt 10-fots spö utan större problem... kanske hade turen på min sida då! frågan är om garantin täckt det...:P spöt för övrigt var ett kinetic seatrout...
          Skitfiske på er/ Perchman

Kommentera

Jag själv bor ju i en liten håla, men vi har som tur är en trevlig liten jakt & fiskebutik här... Jag hade sagt precis som det va för att 1: Som PA sa så vill man ju inte stå å ljuga karln rakt i ansiktet då han säkert tycker du är en ful ful styggelse till människa
            2: Tror han skiter fullkomligt i hur du burit dig åt, han hjälper dig fixa ett nytt...
            [...Jag har inga fönster, men ser ut som FAN ändå...]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
            3 svar
            2 855 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Swangsta