Beg haspelrulle shimano stradic 4000FB - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beg haspelrulle shimano stradic 4000FB

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Beg haspelrulle shimano stradic 4000FB

Hej!

Har fått ett erbjudande av en polare som har för mycket fiske saker. Han säljer en Shimano Stradic 4000FB för 800kr. Den är i fint skick och aldrig känt salt vatten.

Men kruxet är den att jag vet inte om den är värd 800kr då jag inte hittar den på någon fiske sida. Utan jag hittar bara FC:n som jag antar är en nyare modell?

Skulle uppskatta om någon vänlig själ skulle vilja upplysa mig om just FB modellen.

Tack på förhand!

Ähh dem byter beteckningar titt som tätt och en stradic är alltid en stradic vissa föredrar dem äldre modellerna.. 800:- låter som ett bra pris tycker jag..

Kommentera

Okej tack. Men vad är det för exakt skillnad emellan de olika modellerna?

Kommentera

Slå till på den om den är i okej skick
        Tror det typ är spolen som skiljer på FB och FC, det är först nu på FD som det kommit till X-SHIP som ska ge en viss procentuell ökning av invevnings kraft, kan skilja lite andra små detaljer men inte nå avgörande, jag har 2st FC själv men tycker inte jag märker nån praktisk skillnad mot polarens 2 FB,,,, skulle vara att FB är snyggare enligt mig men det är ju en smaksak !!
        Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Ok! Tack, då vet jag lite mer. Det värsta är att det är en 4000 modell och jag vill egentligen ha en 2500 modell till ett skeletor pro 9fot 15-40g spö. Hade tänkt köpa ett bra allaroundset. Men 4000FB modellen kanske funkar som en allaround rulle? Har dock hört att det är mer för just tungre gäddfiske. Åsikter?

Kommentera

Ursprungligen postat av Qunni Visa inlägg
            Ok! Tack, då vet jag lite mer. Det värsta är att det är en 4000 modell och jag vill egentligen ha en 2500 modell till ett skeletor pro 9fot 15-40g spö. Hade tänkt köpa ett bra allaroundset. Men 4000FB modellen kanske funkar som en allaround rulle? Har dock hört att det är mer för just tungre gäddfiske. Åsikter?
            Har du hellre inte en 4000 som du vet pallar trycket ( vilket jag är säker på att 2500 gör med ) om nu storfisken kryper på?

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
              Har du hellre inte en 4000 som du vet pallar trycket ( vilket jag är säker på att 2500 gör med ) om nu storfisken kryper på?
              Jo det är det jag menar. Men funkar det att kasta 20g HÖ drag och lite mindre drag med en 4000, eller blir det äckligt? Eller är det inte så stor skillnad mellan en 2500 och 4000?

Kommentera

Ursprungligen postat av Qunni Visa inlägg
                Jo det är det jag menar. Men funkar det att kasta 20g HÖ drag och lite mindre drag med en 4000, eller blir det äckligt? Eller är det inte så stor skillnad mellan en 2500 och 4000?
                Klart att det gör när det är haspel. Det är kastvikten på spöt som är det viktigaste. Kommer inte ha några problem ( enligt mig i alla fall ) att dänga iväg beten på 20 gram med 4000 rulle. Jag har alltid fiskat med haspel i den storleken med minispinnare. Titta hur rullarna såg ut på 80 talet så får du en glimt vilka kvarnar det var på den tiden jämfört med nu. Du skulle se min Cardinal. Den har hållt i 20 år. Och är stor som fan. Har använt den med 20-60 grams spö och kastat 10 grams spinnare. Kommer inte att bli några som helst problem.

Du kommer däremot tycka att det inte känns allt för bekvämt med beten upp till maxvikten på spöt.
                Senast ändrad av poppers man; 2012-03-14, 19:04.

Kommentera

Ursprungligen postat av MLF
                  I den frågan handlar det mer om vad för sorts spö du har...
                  Hade tänkt mig detta spöt:

Den vita rullen är nog grymt snyggt tillsammans med det spöt också, hehe.

Kommentera

Köp rullen och sen köper du skeletorn! Då har du riktiga kanonprylar kan jag lova dig:-D

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 503 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13