Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag valde att radera det jag skrev ovan då det är ett "öppet fall" ännu.

Tänker att det är bätte jag skriver om det hela när jag har ersättnings grejjerna hos mig, spöbutten är inlämnad så ska dyka upp nästa vecka.

Daiwa har skött detta väldigt bra måste jag säga.

Återkommer senare ang detta. Får se om jag märker nån skillnad i fiskandet, eftersom jag aldrig kastar beten som väger nära övre klassningen så kanske jag inte märker någon större skillnad, men jag sökte ju den extra potentialen för om jag skulle behöva blya ner ett bete någon gång, till exempel.

Tanken varit ett tag att köpa 8'6" -150g av billigaste Protexserien, för dom där få tillfällena jag har nytta av ökad kastlängd och blyat gummi.

Om dom sköter felaktigheter på spöna så snabbt som dom gjort för mig så är det väl okej, för min del, att vänta en vecka på nya delar. Jag äger ju andra spön ja kan fiska med under tiden.

​​​​​​

Kommentera

• Någon som hunnit klämma på nya ags serien och kan tycka till?

Kommentera

• någon som testat Daiwa AGS bait crankbait 3-18g? fungerar den bara till cranks?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg
          någon som testat Daiwa AGS bait crankbait 3-18g? fungerar den bara till cranks?
          Äger inte spöt men testat det ett par gånger. Tycker det framförallt är ett riktigt bra crankspö givet den mjuka toppen. Funkar även till lättare Ned tycker jag givet att klingan är väldigt känslig, men framförallt beten med trekrok. Vadl letar du efter?

Kommentera

• Är väl gissningsvis inte superstyvt och toppigt som ett dedikerat jiggspö så det beror väl på vad du tänkt fiska med det

Kommentera

• Ursprungligen postat av Bilbo Visa inlägg

Äger inte spöt men testat det ett par gånger. Tycker det framförallt är ett riktigt bra crankspö givet den mjuka toppen. Funkar även till lättare Ned tycker jag givet att klingan är väldigt känslig, men framförallt beten med trekrok. Vadl letar du efter?
              Allround spö till jigg, cranks, Twitchbeten och vibrationsbeten . Hur lätta cranks kastar den?

Kommentera

• [QUOTE=Villespinn91;n2659463]

Allround spö till jigg, cranks, Twitchbeten och vibrationsbeten . Hur lätta cranks kastar den?[/QUOTE

Lite rättning från mig - jag har testat den gamla versionen som var 3-15 som jag inte skulle rekommendera som allround. Oklart med nya crank, åk och kläm på det!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 355 svar
                271 215 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13