Ska nu byta ut mitt gamla jerkset och behöver därför hjälp med val av nytt spö. Har de senaste 4 åren fiskat med buster stiff och 5601 JB men känner att det är dax att byta både spö och rulle. Rullen jag ska köpa är 5601 predator ifrån olssons fiske där man just nu får den för endast 1895 men då måste man köpa med valfritt spö från olssons.
Tanken från början var att rullen skulle sitta på ett Daiwa luna predator 6,6 fots spö men då olssons saknar detta i sitt sortiment får jag välja något annat spö och eftersom jag har en max belopp på 3500 har ej råd att beställa från någon annan webshop. Därför behöver jag nu tips på vilket av följande spön som är bra/bäst (se nedan)? Jämnför dom gärna mot luna spöt om ni testat båda! Använder beten mellan 35-120gram och föredrar jerkspön under 7 fot!
DaiwaPOWERMESH 6,6"168g
SG Woody 6,6 -180g
Strike Pro, Contest 6,6'_ 150g
Strike Pro, Contact 6,8'-180
Just nu lutar det åt Woody men hur står det sig mot luna? Har dessutom hört att kvalliteten ska vara sådär på SGs spön, stämmer det?
Tack på förhand
Tanken från början var att rullen skulle sitta på ett Daiwa luna predator 6,6 fots spö men då olssons saknar detta i sitt sortiment får jag välja något annat spö och eftersom jag har en max belopp på 3500 har ej råd att beställa från någon annan webshop. Därför behöver jag nu tips på vilket av följande spön som är bra/bäst (se nedan)? Jämnför dom gärna mot luna spöt om ni testat båda! Använder beten mellan 35-120gram och föredrar jerkspön under 7 fot!
DaiwaPOWERMESH 6,6"168g
SG Woody 6,6 -180g
Strike Pro, Contest 6,6'_ 150g
Strike Pro, Contact 6,8'-180
Just nu lutar det åt Woody men hur står det sig mot luna? Har dessutom hört att kvalliteten ska vara sådär på SGs spön, stämmer det?
Tack på förhand
Kommentera