"fiskar efter hjÄlp" av val av haspel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"fiskar efter hjÄlp" av val av haspel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• "fiskar efter hjÄlp" av val av haspel

Ursäkta ordvitsen men kunde inte låta bli. E på jakt efter en ny haspelrulle till lättare fiske o drop-shot. Har sneglet lite på spro red arc 2000 men hittar ingen riktig info om den, har sett att den vunnit något test i någon fisketidning men de vet man ju hur utförliga de testerna brukar vara. Så min fråga e om någon har en sådan rulle eller vet hur den är??? Eller man ska satsa på en slitvarg som penn saragus eller liknande. Har kollat lite på Shimano exage 2500fc och på shimano stardic 2500 ci4. Stardicen varkar helt klart super men man hamnar då i en helt annan prisklass än vad budgeten igentligen tillåter. Kan få exage rullen för 700:- och spro red arc för 850:-, billigaste stället jag hittat tar 1600:- för stardicen. E den så pass mycket bättre att den e värd det dubbla gemfört med de andra. Alla synpunkter välkomna.

Jag skulle nog gå ner i storlek till en rulle i 1000-klassen om jag var du. Dropshot-spön är så pass lätta att en lätt rulle är bra för balansen. Dessutom kör du väl med tunn lina (runt 0,10?), så då räcker linkapaciteten på en mindre rulle.
    den här kanske kan va nåt: http://www.beten.nu/se/art/daiwa-aird.php (har inte testat den själv, men hade varit ett alternativ om jag själv skulle köpa ny haspel)

Kommentera

Du blir inte missnöjd om du väljer att lägga 500kr extra på att få en Stradic. Riktigt grym rulle till både vertikal och drop-shot.
      Tillsammans med ett Yasei Red Vertical 190 MH spö och Strike Wire Vertical 0.10 mm har du en grym combo.

1000- storleken på Stradicen ger dig bara en aning mindre spole, satsa hellre på 2500an.

Har du känt på rullarna så förstår du varför Stradicen är 500kr dyrare.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      271 306 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13