St.Croix Mojo Musky - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

St.Croix Mojo Musky

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• St.Croix Mojo Musky

Hejsan har kollat lite på St.Croix Mojo Musky spö 8´6" fot och med en kastvikt på 4-10 oz..
    Så min fråga e har någon provat detta spö och kan svara på om det e alldeles för styvt eller om det funkar bra till vikterna som det e klassat för hörde någonstans att St.Croix spön kan vara underklassade och styva men vet inte om detta stämmer..
    Tack på förhand..

underklassade och styva men vet inte om detta stämmer..
    Stämmer bra, du kan säkert dänga iväg 350 gr drag med det men det är ganska mycket kvastskaft i aktionen

Kommentera

Ok lite tråkigt att det ska vara så e grymt sugen på ett spö för lite tyngre gummin typ 200-250 gram men om drill egenskaperna blir alltför lidande för att spöet e för styvt e det ju inget kul...

Kommentera

Ok lite tråkigt att det ska vara så e grymt sugen på ett spö för lite tyngre gummin typ 200-250 gram men om drill egenskaperna blir alltför lidande för att spöet e för styvt e det ju inget kul..
        Klart det funkar men om ett spö startar på 120 gr blir det en ganska styv påk....

Kommentera

Ursprungligen postat av MLF
          Okuma EVX 4-12 OZ borde passa dig. Då får du pengar över dessutom jämfört med St Croix.
          Ok men detta spö e ju ännu högre klassat borde ju vara ännu styvare då eller??

Kommentera

Jag kör Mojo Musky 8' -6oz och det dänger jag iväg magbullar med... sjukt trevligt spö med bra power i klingan men ändå grymt skönt att drilla med och inte alls för påkigt!
            Har bara butikviftat med EVX så jag kan inte uttala mig om det spöet men många säger ju att det är bra. Jag är dock lite allergisk mot "teleskoplösningen"...

Kommentera

Att kasta 250g beten och fortfarande ha bra drillningsegenskaper är helt omöjligt...

Jag har ett Tackle Industries 9' MH 6oz som jag kastar magdawgs med och även lite pounder (det är verkligen inte optimalt, men det går att lobba ut om man vill). Ett riktigt skönt spö som jag inte drillat så mycket med men en stark älvgädda på 9 pannor satte ändå rätt bra böj i klingan
              Billigt och bra, finns även i tvådelat vilket jag föredrar. Börjar komma mer och mer spön på svenska marknaden till stora gummiklumpar.
              Diverse St Croix, Strike Pro The Hamer, Okuma EVX, Tackle Industries finns lättillgängligt från både USA och England.

Kommentera

Ok det stora problemet e att där jag bor kan jag inte gå och känna på något av spöna i butik...

Kommentera

Du får ta färjan till Stockholm och knalla till Lundgrens i Gamla stan..:-)

Kommentera

St Croix är ju trevligt... Men odelade spön på 8 eller 8'6 fot... Vart får man plats med sådana någonstans?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 790 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13