Hjälp med val av haspelrulle till 10ft 20-60g? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med val av haspelrulle till 10ft 20-60g?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hjälp med val av haspelrulle till 10ft 20-60g?

    Tjena,

    Har läst runt lite här på forumen och blivit lite klokare men inte tillräckligt.

    Det är så att jag är på jakt efter en haspelrulle runt 1000-lappen som skulle passa ett Shimano Beastmaster 10ft 20-60g. (kastar mestadels med wobbler inom dessa ramar).

    Problemet jag stötte på nu när jag äntligen hittat ett spö som borde passa finfint, är som jag skrev tidigare, rullen.

    Skulle uppskatta om jag kunde även få endel storleksråd på val av rulle. Vad kan ni rekomendera? Kastar mestadels efter gädda.

    Mvh

    Nicke

  • #2
    Köp största modellen av daiwa capricorn. Finns på attitude baits. Något dyrare än 1000 kr, men en kanonrulle.
    Hälleflundrafiskare

    Kommentera


    • #3
      Svårt att säga emot BBRF i det fallet. Daiwa Capricorn är nog just nu den mest prisvärda rullen. Om man kan köpa den från Attityds Baits. Annars är ju Zebcos Quantums nya haspel med magneter som låser bygeln i stället för fjäder supergrym. Är dock dyrare.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av elanen
        Svårt att säga emot BBRF i det fallet. Daiwa Capricorn är nog just nu den mest prisvärda rullen. Om man kan köpa den från Attityds Baits. Annars är ju Zebcos Quantums nya haspel med magneter som låser bygeln i stället för fjäder supergrym. Är dock dyrare.
        Annars har du Mitchell 300X för 800 pix. Då räcker pengarna även till erfoderlig mängd flätlina...Men ska du dänga tunga gäddbeten skulle iaf. jag köpa en multirulle. Defenitivt en multi..

        Kommentera


        • #5
          Shimanos Super GTRA 4000 blir nog en bra rulle till din Beastmaster. Det skulle nog jag köpa... Obs. Har inte testat rullen.
          Senast ändrad av Stizo; 2005-01-08, 20:48.

          Kommentera


          • #6
            Kan bara instämma i att Capricorn är den bästa haspel jag provat. Har 2 st själv. En 4000 och en 2000. Priserna i Sverige är ju rent skrattretande i jämförelse med de i USA. Båda mina kommer från USA.

            Om du är intresserad så har jag en Okuma Metaloid av näst största storlek(tror jag), kastad kanske 50 kast. Ena spolen fylld med 0.24 mm Whiplash Pro.
            Används inte då jag har Capricorn.
            Säljer denna för 500:- eller bytes mot något.
            Intresserad?
            Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

            Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

            Läs min fiskeblogg:

            http://blogg.fjallfoto.se

            Kommentera


            • #7
              tack

              Jag vill tacka väldigt mycket för era svar, fått ännu mer att tänka på nu, inkl ditt erbjudande da moose.

              Da Moose du skrev något om usa, ofta när jag letar utrustning internationellt så är det väldigt få butiker som skeppar över atlanten, och då med risk för tullen. Finns det någon bra webbutik ? (inhandlat allt lokalt i butik förr).

              // Nicke

              Kommentera


              • #8
                Som sagt capricorn.....Den pallar också för att drilla fetsejar i Norge med, om du vill ha lite spöböj.......
                Hälleflundrafiskare

                Kommentera


                • #9
                  Jag vet inte så mycket om skeppningen över Atlanten men Bass Pro har iaf. tidigare skickat över Atlanten, några jobbarkompisar har beställt för en massa år sedan. Men jag vet inte hur det rä med garantin att paketet verkligen kommer fram etc. En hel del tenderar ju att försvinna i "postgången" över Atlanten.
                  För mig är det iaf. enkelt när jag har jobbarkompisar där, för över pengar och skickar en lista på vad jag vill ha. Sedan ligger lådan där när jag kommer dit.

                  Hör av dig om du är sugen på Metaloiden.
                  Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

                  Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

                  Läs min fiskeblogg:

                  http://blogg.fjallfoto.se

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag har köpt från bl.a. Cabela's http://www.cabelas.com/ utan problem men man måste tänka på att frakt, tull och moms tillkommer. Kan rekommendera Attitude Baits http://www.attitudebaits.com/ som ofta gett bra priser även på sådant de inte har i vanliga sortimentet, då vet man exakt pris direkt.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 305 svar
                    262 964 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg JontaK
                    av JontaK
                     
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    858 svar
                    139 457 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 776 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 144 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 337 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X