Tips på haspelset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på haspelset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på haspelset

Tjenare, har fått min kompis till att börja fiska. Han vill inte lägga ut allt för mycket pengar på det nu i början så jag undrar om det är någon som vet ett bra haspelset för max 700kr?

Mvh Sebastian

Kul att du värvat en fiskare!

Jag har väl inget speciellt att rekommendera, ganska snäv budget....det som gäller i ert fall är ju att få bra valuta för pengarna, dvs handla prisvärt.
    Jag tror att en bra idé kan vara att invänta NAPP & NYTT 2013, om jag inte minns fel brukar det finnas fiskeset som de sätter ihop med produkter ur originalsortimentet, finns i olika prisklasser. Priset brukar vara riktigt bra.
    Båda mina barn har handlat spön med sådant erbjudande.
    Jag kan ju inte garantera att det finns i årets katalog men kan vara värt att kolla.

Kommentera

Kommentera

Ja keba det är alltid kul, när man lyckas för då vet man att det nästan alltid är nån som vill hänga med ut. Han bestämde sig att köpte ett lätt haspelset på öb bara för att testa och se hur det är och sedan beställa ett lite finare om 2-3 månader.

Tvingen, den rekommenderade jag faktiskt för honom tidigare, men han sa att han isåfall köper nåt liknande i slutet av mars eller början av april.

Kommentera

Kolla även begagnatmarknaden!
          Gör en köpesannons här på FS. Det finns "shitloads" med bra, billig utrustning som bara samlar damm i garderober i hela landet !

Kommentera

Tips på haspelset

Vad för storlek på spö och rulle är det som önskas?
            Live long and skitfiske på er!

Kommentera

Spelar inte så stor roll

Kommentera

Har själv ett när jag fiskar abborre, och det går utmärkt till det, men jag har även fått en del gäddor på runt 4 kilo och det har inte varit något problem alls.
                Så om det inte är 10-kilos fiskar han fångar så tror jag det blir alldeles lagom! När jag köpte det så kunde jag välja om jag ville ha 7, 8 eller 9 fot långt, hoppas det passar!

skitfiske

Kommentera

Är själv en nybliven framtida storfiskare och har det spö som wiki länkat till, ABU Stamina 8 fot. Har visserligen inte dragit upp några enorma fiskar med det än, lite regnbåge och smågäddor men är väldigt nöjd än så länge. Ny på sidan för övrigt, tjena på er allihop!

Kommentera

Abu Garcia Excellence är ett perfekt nybörjarkit som är mycket allround, använde det själv när jag kom igång med fisket igen för 2 år sedan och det är kul att drilla PnT fiske, vanlig abborre men är inte helt värdelöst att drilla gädda på 4-5 kg med. Körde på 7' med en 2000 rulle, användes under hela året och kommer nästa år att agera som metspö till abborrfiske.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    272 644 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13