Nytt spinnspö gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt spinnspö gädda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• akerman
    replied
    Sv: Nytt spinnspö gädda

Vad för typ av beten kastar du med long ranger?

Lämna en kommentar:

• snybs
    replied
    Ursprungligen postat av jlarss Visa inlägg
    Jag beställde ett tvådelat TI MH men direkt från deras lager från USA, det tog en dryg vecka så fick jag hem det! Dock så har jag inte hunnit testat mitt än, men det känns väldigt skönt i handen.
    Kul! Verkar som TI-sjukan spritt sig till Norden

Lämna en kommentar:

• snybs
    replied
    Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
    Skulle inte vara allt för orolig, fick hem ett 8-fots odelat spö på 8 dagar....fantastic
    Nä egentligen inte, det ska vara en bra butik. Har dock varit lite smått fundersam då jag beställde mitt för över en månad sedan och inte fått det än faktiskt. Men har till slut fått fatt i Steve och det verkar ha blivit något knas med olika kurirer som tagit fel grejer. Så med lite flyt så trillar det ner snart.

Till Akermans fundering kring spö. Anledningen till att jag tänkt att prova ett TI spö är främst omdömen på amerikanska forum (även från användare på FS), långt kraftigt bakhandtag+fronthandtag och att jag ville ha ett längre spö. Lite "gris i säck"-köp men vafalls, kul med grejer. Har aldrig känt på ett Legend heller ska tilläggas, men jag antar att det är ett kanonspö.

Lämna en kommentar:

• Masken_Gurra
    replied
    Ursprungligen postat av akerman Visa inlägg
    Ni som har använt TI spöna. Vad tycker ni om dom?
    Bra spön med grymt mycket power och tryck i klingan. Har 6oz MH och det kastar lätt magdawgs, duger även till att lobba pounders med men det är inte direkt att rekommendera.

Funtar faktiskt på om EVXets (12oz XH) mer mjuka och lite slöare topp men sjuka ryggrad kan vara bättre till gummifisket.
    TI är dock riktigt mysigt till stora spinnare.

Lämna en kommentar:

• akerman
    replied

Ni som har använt TI spöna. Vad tycker ni om dom?

Lämna en kommentar:

• jlarss
    replied
    Ursprungligen postat av snybs Visa inlägg
    Har också beställt ett TI från franglaish, dock ett xh. Har tyvärr inte fått mitt än men jag håller tummarna att det kommer fram till slut. Verkar som sagt som många varit nöjda med sina TI MH hittils. Men återstår att se för min del också.
    Jag beställde ett tvådelat TI MH men direkt från deras lager från USA, det tog en dryg vecka så fick jag hem det! Dock så har jag inte hunnit testat mitt än, men det känns väldigt skönt i handen.

Lämna en kommentar:

• Spy
    replied
    Ursprungligen postat av snybs Visa inlägg
    Har också beställt ett TI från franglaish, dock ett xh. Har tyvärr inte fått mitt än men jag håller tummarna att det kommer fram till slut.
    Skulle inte vara allt för orolig, fick hem ett 8-fots odelat spö på 8 dagar....fantastic

Lämna en kommentar:

• snybs
    replied
    Ursprungligen postat av sjöräven Visa inlägg
    Jag beställde hem ett tackleindustry spö från England igår. Det kommer nog nästa vecka. Två delat 9 fot 6oz jag har letat länge efter ett optimalt spinn spö och jag har bara hört bra om detta. Återstår att se.
    Du hittar spöt på http://WWW.FRANGLAISFISHING.COM/

om du vill ha de tvådelade måste du Maila till ägaren.
    Har också beställt ett TI från franglaish, dock ett xh. Har tyvärr inte fått mitt än men jag håller tummarna att det kommer fram till slut. Verkar som sagt som många varit nöjda med sina TI MH hittils. Men återstår att se för min del också.

Lämna en kommentar:

• akerman
    replied

Tack det ska jag göra

Lämna en kommentar:

• grynning
    replied
    Ring till Lundgren och hör med dom dom har slingblade och den något kortare top-n-tail.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
280 107 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40