Jerkbaitset/spö??? Vilket!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbaitset/spö??? Vilket!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jerkbaitset/spö??? Vilket!?

    Jag har funderat på att börja jerkfiska och tänkte köpa mej ett bra och hållbart spö. Jag kommer att använda mej av både tunga och lätta beten. Snälla svara! Vill ha det så billigt som möjligt, jag behöver inget "proffs" spö!

  • #2
    Tjena! Jag har också haft utkik efter ett jerkbaitspö/set. Du kan kolla min tråd -> http://www.fiskesnack.com/forum/show...ait-utrustning
    Jag fick många bra svar och tips!

    Kommentera


    • #3
      Vilken fråga !?
      Bra och hållbart, tunga och lätta beten samt så billigt som möjligt !?
      Ta dig själv en funderare på om ett sådant spö verkligen finns...

      Bra? Bra som i hållbart eller bra för din plånbok eller bra för utseendets skull?
      Tunga beten? 100gr jerkar eller 200gr jerkar. Finns säkert tyngre ändå!
      Lätta beten? Tiny Buster på typ 20gr, Salmo Slider på typ 20gr eller Buster Jerk på 70gr?
      Billigt? Jämfört med vad? Jämfört med ett St.Croix för 3000kr eller jämfört med ett SG för 1000kr? Eller billigast som går att få tag på alla kategorier?
      Proffs spö? Finns inget sådant, alla får köpa vilket spö de vill, beror på hur mycket pengar man vill lägga !?
      Proffs spö för dig kanske kostar 1500kr och ett proffs spö för någon annan kanske kostar 4000kr !?

      Så mao:
      Vad vill du veta egentligen ?

      Mitt tips är (som vanligt) att nöta igenom alla trådar som rör Jerkbait på forumet för exakt all info som du söker finns på forumet !
      Spelar ingen roll om det gäller tex nybörjarprylar, val av spö, lina, tafs, bete, rulle mm mm.

      Lycka till !

      Kommentera


      • #4
        Jag har också tänkt att börja Jerkfiska nu. Har ett spö som jag ska köpa av en polare som knappt är använt. Har kastat lite med det och det känns riktigt fint. Det är ett Daiwa Megaforce 7´kastvikt 60-120 med en Daiwa millionaire rulle. Själva spöt är inte så extremt styvt med det är ett bra jerkspö som passar till både tyngre o lättare beten. Tyckte att ett sådant här spö är ngt för dej. Detta spöt finns på Go-nature.se för 1599 kr med rulle. Satsa på det skulle jag säga!

        Kommentera


        • #5
          Sv: Jerkbaitset/spö??? Vilket!?

          St Croix Premier tycker jag är svårslagen.

          Kommentera


          • #6
            Vill du ha billigt
            http://fiskeflugor.se/product/4068-j...-ambition.html

            Vill du ha något som fungerar och är prisvart (tröttnar du får du tillbaka mycket av pengarna om du säljer det, till skillnad från billigt skräp.)
            http://www.dogger.se/dogger-combo-je...68-c-1268.aspx

            Kommentera


            • #7
              Hej! Varför inte testa spöt som alla experter älskar att hata, men som är ett av de mest sålda i landet: Buster Stif, 695 spänn hos Olssons fiske. Klarar beten upp till 150 gram och jag kastar Buster Jerk II (35 gram) utan direkta problem.
              Är du ute efter ett helt set så har Olssons olika rullar till detta spö till verkligt bra priser. Samma sak gäller för Dogger... Nöjer du dig med ett spö som klarar 110 gram så är Piglet, till samma pris som Stiff, ett alternativ.
              Här någon stans har du ett funktionellt spö till en inte allt för blodig penning. Det gör inte allt för ont att ställa det åtsidan för ett mera avanserat om du får riktigt blodad tand. Själv tänker jag behålla det som jerkspö och i stället nysatsa på ett längre spinnspö för tailar,. tyngre gummibeten (bulldawg och liknande) i stället för att byta ut ett väl fungerande spö.
              Lycka till!
              Gösta
              Senast ändrad av Gösta; 2013-04-24, 16:15.

              Kommentera


              • #8
                okej, det har hjälpt!!!

                Kommentera


                • #9
                  Det blev ett set från doggert buster stiff!!!

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 315 svar
                  263 991 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg MFEGFT
                  av MFEGFT
                   
                  Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                  857 svar
                  139 640 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg gaddivar  
                  Startad av riggs, 2017-01-18, 17:03
                  1 031 svar
                  193 970 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sundström76  
                  Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                  7 svar
                  2 157 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg billion
                  av billion
                   
                  Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                  79 svar
                  12 406 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Torekrok  
                  Arbetar...
                  X