hjälp med val av jerkbait spö! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp med val av jerkbait spö!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hjälp med val av jerkbait spö!

hejsan jag har nydligen införskaffat mig en abu garcia ambassadeur 6601c4. men jag behöver ett spö. vill ha ett som klarar upp till 150gram och inte över 7'' långt och som inte kostar allt för mycket! skulle bli överlycklig om jag skulle kunna få lite tips och hjälp med va man ska skaffa.

Tack på förhand!
    Senast ändrad av oxen; 2013-06-14, 04:27.

Ett litet tips, använd sökfunktionen här på forumet! Du kommer att hitta flera trådar om just jerkstickor.
    "Filéa: Att utföra en farlig och slemmig knivlek på köksbänken."

Kommentera

Försökte kolla runt lite men fick inte riktigt fram något som passade de jag leta efte.

Kommentera

Provade nya BFT Roots 190g nyligen. Riktigt grymt spö om man gillar styva stickor. Kört med Strike Pro Contact 180g innan.

Dock finns Roots spöt i en 160g version som ligger på 7 fot. Kan vara värt att titta på... Min nära vän Jimmy Lindahl som tagit fram spöna och han vet vad han snackar om när det gäller jerkfiske. AAA kork i handtaget, Fuji rullfäste och american tackle ringar. Riktigt fint spö till överkomligt pris tycker jag. Ligger på strax över tusingen.

MVH/Gimmy
        [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Vad letar du efter då? Jag tror dom flesta jerkspöna på marknaden har avhandlats här på FS. Men eftersom du vill att det ska vara i det billigare segmentet så kolla på typ Strike pro pike range dom startar på typ en tusing. Annars finns ju buster jerk om man vill komma undan ännu billigare.
          http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

BFT Roots jerkspön finns väl som antingen 6'7 160 gram eller 6'9 190 gram att välja på? Känns som schyssta spön dock.

Kommentera

ett spö. vill ha ett som klarar upp till 150gram och inte över 7''
              Ska du ha ett rent Jerk-spö eller du vill kunna kasta lite annat också ?

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                Ska du ha ett rent Jerk-spö eller du vill kunna kasta lite annat också ?
                vill ha för kasta lite annat också. är de bra eller dåligt med två delat spö?

Kommentera

Har själv BFT Piglet EVO II. 6'6" 110 g och är nöjd över det spöet. Köpte det i paket med rulle och lina för 2000 kr , men tror bara spöet går för ca 800 kr. 795 hos Dogger. Det är ju dock inte 150 g.

Annars har du ju BFT Buster Jerk Stiff 6" 150 g som ligger i samma prisklass hos Dogger. Ingen erfarenhet själv av det dock :S

BFT Stiff - http://www.dogger.se/bft-buster-jerk...6-p-18861.aspx

BFT Piglet - http://www.dogger.se/bft-piglet-evo-ii-66-p-18860.aspx

Hoppas några andra kanske kan säga vad de tycker om dom två spöna jag länkade
                  Fiskar Abborre och Gädda

Kommentera

Ursprungligen postat av Gimmy Visa inlägg
                    Dock finns Roots spöt i en 160g version som ligger på 7 fot.
                    Det är en 6.7a Gimmy, inte en 7 fotare. Jag har det. Skönt som bara den tycker jag, men inte är det styvt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 779 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13