Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Någon med erfarenhet av 13 fishing? Tänkte skaffa mig en rulle men vet inte riktigt om jag skall gå på Inception eller Concept A rullen. Tänkte ha en rulle lite allround men främst till abborrefisket.
-
jag har ett jag gillar ordentligt. Dock inte från wish utan från söders sportfiske. Ett Savage Gear, 4 delat med ung den klassningen du nämner. Vill minnas att jag köpte det vid ett av deras reatillfällen för 750kr. Ett kalasspöUrsprungligen postat av stahre87 Visa inläggHar någon köpt resespö alltså flerdelat eller teleskopiskt?
Åker till Grekland tänkte nåt smidigt runt 7" 10-30g typ.
Gärna från wish
Lämna en kommentar:
-
Kolla I kinaskitstråden.Ursprungligen postat av stahre87 Visa inläggHar någon köpt resespö alltså flerdelat eller teleskopiskt?
Gärna från wish
Men ja, på Aliexpress finns det ett fördelat som kallas för Abu Garcia. Nu är det ju inte det men det är ett helt ok spö för de där 25usd eller vad det kostar.
Har ett I bilen.. Alltid redo!
Lämna en kommentar:
-
Resespö, flerdelat/teleskop
Har någon köpt resespö alltså flerdelat eller teleskopiskt?
Gärna från wish
Lämna en kommentar:
-
Vad är vettigt pris att sälja en conquest 101hg för?
Använd fåtal gånger, prima skick 1 år gammal
Lämna en kommentar:
-
Lite fel tråd, men ändå lite rätt.
Spånade igenom nyheter från icast.
Bara st croix verkar komma med 4-5 nya stickor som förmodligen kommer lämpa sig bra här hemma. Bl a en 8'11 på 8oz
Skymtade även två 8,6'' haspel spön som lär funka fint till öringen efter lite förlängningar.
EDIT: Shimano kom med några intressanta också...om bara normark kan ta sitt förnuft till fångaSenast ändrad av F Sjöborg; 2017-07-17, 23:35.
Lämna en kommentar:
-
Dyra rullar dessa Exsence.Ursprungligen postat av Magnus L Andersson Visa inläggNu är ju ICAST över och Shimano presenterade bl.a 2 olika Exsence (C3000MHG och 4000MXG) . Har mejlat Normark för att höra om de kommer till Sverige, men inte fått något svar. I Japan finns det även en C3000M med lägre utväxling, men verkar annars vara samma som MHG. Har sedan tidigare den "gamla" modellen, men funderar på att komplettera med en ny. Om man skulle importera från Japan, vilken sajt är bäst tycker ni?
Kolla länken GoTJDM som finns i min signatur. Jpangler och japantackle har funkat fint för mig. //TSenast ändrad av tonyex; 2017-07-17, 09:04.
Lämna en kommentar:
-
Fina rullar, men ouppdaterade och definitivt inga "keepers", så den säljer du snart igen.Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggMin fjärde (eller femte) Zillion, riktig ZIllion inte rebrandad Tatula, i ordningen. Ska försöka att inte sälja den här.
Du har gjort det förr.
Som sagt , den är jämförbar med rullar från sin tid. Att fiska med en Zillion idag är som att titta på svartvitt tv och jag har alltid gillat Zillion OG. Om du menar att Daiwa kan inte leverera eller vill inte leverera bättre rullar idag när det gäller kvalité, då kan jag hålla med om det. Det finns inte mkt som tilltalar mig längre, när det gäller dessa gamla rullar.Ursprungligen postat av engqvist Visa inläggFast den har några år på nacken så kan den konkurrera med de allra bästa fortfarande.....
Många skulle påstå att en gammal amba från 80-talet är jämförbar med den bästa kvalitetsrullar som går att köpa idag. Allting är relativt och alla kan ha rätt utifrån sina referenser.
//TSenast ändrad av tonyex; 2017-07-17, 09:05.
Lämna en kommentar:
-
Nu är ju ICAST över och Shimano presenterade bl.a 2 olika Exsence (C3000MHG och 4000MXG) . Har mejlat Normark för att höra om de kommer till Sverige, men inte fått något svar. I Japan finns det även en C3000M med lägre utväxling, men verkar annars vara samma som MHG. Har sedan tidigare den "gamla" modellen, men funderar på att komplettera med en ny. Om man skulle importera från Japan, vilken sajt är bäst tycker ni?
Lämna en kommentar:
-
Gamla riktiga zillion är ju en otroligt fin rulle. Fast den har några år på nacken så kan den konkurrera med de allra bästa fortfarande. Oavsett märke. tragiskt av daiwa att lägga ner serien. Men allt går ju mot slit och släng. Då finns ju inget intresse av kvalitet rullar som håller efter tid..
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
272 554 visningar