Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sigfuss
    replied
    Någon med erfarenhet av 13 fishing? Tänkte skaffa mig en rulle men vet inte riktigt om jag skall gå på Inception eller Concept A rullen. Tänkte ha en rulle lite allround men främst till abborrefisket.

Lämna en kommentar:

• Mankan G
    replied
    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    Har någon köpt resespö alltså flerdelat eller teleskopiskt?
    Åker till Grekland tänkte nåt smidigt runt 7" 10-30g typ.
    Gärna från wish
    jag har ett jag gillar ordentligt. Dock inte från wish utan från söders sportfiske. Ett Savage Gear, 4 delat med ung den klassningen du nämner. Vill minnas att jag köpte det vid ett av deras reatillfällen för 750kr. Ett kalasspö

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    Gärna från wish
    Kolla I kinaskitstråden.
    Men ja, på Aliexpress finns det ett fördelat som kallas för Abu Garcia. Nu är det ju inte det men det är ett helt ok spö för de där 25usd eller vad det kostar.
    Har ett I bilen.. Alltid redo!

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    Resespö, flerdelat/teleskop

Gärna från wish

Lämna en kommentar:

• Cryfish
    replied
    Vad är vettigt pris att sälja en conquest 101hg för?
    Använd fåtal gånger, prima skick 1 år gammal

Lämna en kommentar:

• F Sjöborg
    replied
    Lite fel tråd, men ändå lite rätt.

Spånade igenom nyheter från icast.

Bara st croix verkar komma med 4-5 nya stickor som förmodligen kommer lämpa sig bra här hemma. Bl a en 8'11 på 8oz

Skymtade även två 8,6'' haspel spön som lär funka fint till öringen efter lite förlängningar.

EDIT: Shimano kom med några intressanta också...om bara normark kan ta sitt förnuft till fånga
    Senast ändrad av F Sjöborg; 2017-07-17, 23:35.

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av Magnus L Andersson Visa inlägg
    Nu är ju ICAST över och Shimano presenterade bl.a 2 olika Exsence (C3000MHG och 4000MXG) . Har mejlat Normark för att höra om de kommer till Sverige, men inte fått något svar. I Japan finns det även en C3000M med lägre utväxling, men verkar annars vara samma som MHG. Har sedan tidigare den "gamla" modellen, men funderar på att komplettera med en ny. Om man skulle importera från Japan, vilken sajt är bäst tycker ni?
    Dyra rullar dessa Exsence.

Kolla länken GoTJDM som finns i min signatur. Jpangler och japantackle har funkat fint för mig. //T
    Senast ändrad av tonyex; 2017-07-17, 09:04.

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
    Min fjärde (eller femte) Zillion, riktig ZIllion inte rebrandad Tatula, i ordningen. Ska försöka att inte sälja den här.
    Fina rullar, men ouppdaterade och definitivt inga "keepers", så den säljer du snart igen. Du har gjort det förr.

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
    Fast den har några år på nacken så kan den konkurrera med de allra bästa fortfarande.....
    Som sagt , den är jämförbar med rullar från sin tid. Att fiska med en Zillion idag är som att titta på svartvitt tv och jag har alltid gillat Zillion OG. Om du menar att Daiwa kan inte leverera eller vill inte leverera bättre rullar idag när det gäller kvalité, då kan jag hålla med om det. Det finns inte mkt som tilltalar mig längre, när det gäller dessa gamla rullar.

Många skulle påstå att en gammal amba från 80-talet är jämförbar med den bästa kvalitetsrullar som går att köpa idag. Allting är relativt och alla kan ha rätt utifrån sina referenser.

//T
    Senast ändrad av tonyex; 2017-07-17, 09:05.

Lämna en kommentar:

• Magnus L Andersson
    replied
    Nu är ju ICAST över och Shimano presenterade bl.a 2 olika Exsence (C3000MHG och 4000MXG) . Har mejlat Normark för att höra om de kommer till Sverige, men inte fått något svar. I Japan finns det även en C3000M med lägre utväxling, men verkar annars vara samma som MHG. Har sedan tidigare den "gamla" modellen, men funderar på att komplettera med en ny. Om man skulle importera från Japan, vilken sajt är bäst tycker ni?

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Gamla riktiga zillion är ju en otroligt fin rulle. Fast den har några år på nacken så kan den konkurrera med de allra bästa fortfarande. Oavsett märke. tragiskt av daiwa att lägga ner serien. Men allt går ju mot slit och släng. Då finns ju inget intresse av kvalitet rullar som håller efter tid..

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
272 554 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13