DAM Hayasaki spinnspön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DAM Hayasaki spinnspön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• DAM Hayasaki spinnspön

I vintras, som nybliven multirullefiskare, köpte jag (balnd annat) ett Michel&Pezon Gunki Hayashi spinnspö som sitter som en smäck under min Amba SilverMax. Spöet är klassat för vikter upp till ca 28 gram. Inför gotlandssemestern hittade jag på Dogger (fysiska butiken) ett DAM Hayasaki på litet drygt sju fot för vikter upp till 42 gram. Det var inte så dyrt så jag köpte på mig ett. Spöet kastade mycket bra när jag sedan testade det (band annat vid Digerhuvud med 40-grams torskdrag) men drillningsegenskaperna fick jag dessvärre inte tillfälle att bedöma.

Nu klickade jag på en av annonserna här intill och hamnade i Tyskland. Nu har jag, hastigt och lustigt, beställt två till Hayasaki-spön. Ett för 5-20 gram och ett för 7-28 gram. Man sjunker allt djupare ned i träsket...

Japp. du bottnar inte längre. En vacker dag kommer jag läsa om din nya japanska multirulle som är specialgjord för lätta beten

Kommentera

Tänk vilken tur att Dogger lät dig köpa de där två prisbombade "korvlusarna"...

....annars hade det kanske aldrig blivit några tyska japaner...
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
        Tänk vilken tur att Dogger lät dig köpa de där två prisbombade "korvlusarna"...

....annars hade det kanske aldrig blivit några tyska japaner...
        Tyska japaner är förmodligen lika (litet) japanska som de franska är... Corvalusrullarna funkar men används sällan. Kommer nog att ge bort dem.

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
          Japp. du bottnar inte längre. En vacker dag kommer jag läsa om din nya japanska multirulle som är specialgjord för lätta beten
          Du, det finns faktiskt gränser för hur lågt man kan sjunka. Tror jag...

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
            Du, det finns faktiskt gränser för hur lågt man kan sjunka. Tror jag...
            Vi får väl se. Första rullen är likt en corvalus, nästan gratis. Men nu spenderar du femsiffrigt på nya prylar. Alla säger; Jag kan sluta när jag vill. Men har du försökt?
            En vacker dag slutar silvermaxen att verka och abstinensen kommer krypande. Då finns till slut bara två alternativ kvar. Tolvstegsprogrammet eller japanmarknaden. Valet är fritt...

Kommentera

Får man fråga vad dogger tar för hayasaki-spöna? På dogger.se finns endast en vertikal-version (vilket är intressant i sig, i DAMs tyska katalog är inte hayasaki-spöna klassade efter metod).
              Jag har tittat på dessa spön i tyska webshoppar och varit lite sugen, men har inte vågat chansa.

Rent allmänt tycker jag det är tråkigt att det inte finns några svenska handlare med ett skapligt DAM-sortiment. DAM har massor av produkter i alla möjliga kategorier som jag tycker verkar spännande.

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
                Får man fråga vad dogger tar för hayasaki-spöna? På dogger.se finns endast en vertikal-version (vilket är intressant i sig, i DAMs tyska katalog är inte hayasaki-spöna klassade efter metod).
                Jag har tittat på dessa spön i tyska webshoppar och varit lite sugen, men har inte vågat chansa.

Rent allmänt tycker jag det är tråkigt att det inte finns några svenska handlare med ett skapligt DAM-sortiment. DAM har massor av produkter i alla möjliga kategorier som jag tycker verkar spännande.
                Jag minns inte exakt men runt 6-700 spänn tror jag att jag fick ge. Beställt från Danmark får jag två spön för strax över 800...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 355 svar
                271 721 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13