Köpe av "allround"spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpe av "allround"spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpe av "allround"spö

Hej! det är är mitt första inlägg här och hoppas det hamnade rätt

Har sökt lite på forumet efter svar på min fråga men har inte hittat något som är up to date så att säga.

Jag har fiskat endel i mitt liv och har provat på både flug och haspel och tycker att spinfiske är roligare än fluga. kanske för att möjligheterna där jag bor är väldigt begränsade samt att jag är fruktansvärt dålig på att kasta!

för ett par år sen blev min utrustning stulen och jag köpte först ett nytt haspelspö ( Abu Garcia Stamina 7 ) samt ett nytt flugspö (Vision Atom #7).

Nu ska vi köpa en cabin båt och tänkte att jag skulle ta och kanske köpa på mig lite finare fiskeutrustning. Så min fråga är helt enkelt:

Vad ska jag tänka på när jag köper spö? Mitt nuvarande stamina känns rätt "död" när det nappar och tycker det är lite tråkig action i spöet. har kollat runt lite på Okuma, savagear och Ron Thompson. Jag tycker väl spökostnaden får hamna på 500-1000kr är ju inte den kräsnaste fiskaren men tror det skulle vara betydligt roligare att fiska med lite action på spöet. Det jag har fiskat än så länge är RB i snärjebäcken och lite gädda och abborre.
    Har kollat lite på rek med bete och tror väl 10-30gr skulle passa perfekt för mindre fiske samt kanske några kast från båten? Har ingen direkt erfarenhet av havsfiske men tänker inte köpa värsta multirullen bara för dom få gångerna man kommer vara på havet, dessutom, vilka arter finns i kalmarsund?

Sen behöver jag ju en rulle också! Där känner jag mig ännu mer osäker och kan väl tänka mig en liknade budget? kanske ett par hundrigar över.

Tyvärr finns det ju ingen fiskebutik här i kalmar längre så det får väl bli ehandel.. tråkigt att man inte kan känna på spöna.

Alla tips mottages!

Mvh Michael.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
271 296 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist