Hjälp ! ambassadeur 5000c - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp ! ambassadeur 5000c

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp ! ambassadeur 5000c

Hejsan jag har en ambassadeur 5000c en svart rulle. som jag har tappat en del till det är en skruven. som sitter på veven som sitter till bromsen så utan den kan man ta av veven. o ja kan inte använda spöt skruven ramla av när ja stog o kasta =/. någon som vet om man kan få tag i reserv delar. genom sportfiske affärer ? som säljer Ambassadeur rullar ?. eller måste ja plocka fram dyk utrustningen o dyka vid bryggan där ja tappa den ?

Ta med rullen till närmsta handlare och visa vilken del det är du tappat, så plockar han säkert hem en sådan till dig.
    /Berndtsson

Kommentera

Ursprungligen postat av kofoot65
      Hejsan jag har en ambassadeur 5000c en svart rulle. som jag har tappat en del till det är en skruven. som sitter på veven som sitter till bromsen så utan den kan man ta av veven. o ja kan inte använda spöt skruven ramla av när ja stog o kasta =/. någon som vet om man kan få tag i reserv delar. genom sportfiske affärer ? som säljer Ambassadeur rullar ?. eller måste ja plocka fram dyk utrustningen o dyka vid bryggan där ja tappa den ?
      skicka ett PM till FRB eller UT så löser dom kanske det åt dig. om inte annat så vet dom var du kan beställa den.
      achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
      \m/

Kommentera

Menar du SKRUVEN som sitter i centrum på huvuddrevsaxeln eller menar du MUTTERN som sitter på utsidan av veven och håller densamma på plats? Muttern är en standarddel som vilken seriös handlare som helst borde ha hemma. Den heter 15359 och kostar 10 kr hos ABU Service.

Vilket rullfotsnummer har rullen? Om du har en äldre modell kan det nämligen vara en annan sorts mutter som behövs.

//FRB

Kommentera

Ursprungligen postat av FRB
          Menar du SKRUVEN som sitter i centrum på huvuddrevsaxeln eller menar du MUTTERN som sitter på utsidan av veven och håller densamma på plats? Muttern är en standarddel som vilken seriös handlare som helst borde ha hemma. Den heter 15359 och kostar 10 kr hos ABU Service.

Vilket rullfotsnummer har rullen? Om du har en äldre modell kan det nämligen vara en annan sorts mutter som behövs.

//FRB
          750503 är rull nummret tror det e en äldre modell ! jag menar muttern som hållre veven på plats

Kommentera

Jag har själv en likadan Ambis, min mutter har också ramlat av tidigare år, fast jag tog reservmuttern:-)

Kommentera

De muttrar som idag sitter på CS Rocket m.fl. rullar passar till din rulle. Kan inte handlarna fixa en sån åt dig så är det enkelt att ringa till ABU Setrvice och beställa.
              Priset på en sån ska också vara ungefär 10 kr men sen tillkommer porto och p.f-avgift om du beställer från ABU.

Kommentera

Ursprungligen postat av FRB
                De muttrar som idag sitter på CS Rocket m.fl. rullar passar till din rulle. Kan inte handlarna fixa en sån åt dig så är det enkelt att ringa till ABU Setrvice och beställa.
                Priset på en sån ska också vara ungefär 10 kr men sen tillkommer porto och p.f-avgift om du beställer från ABU.
                Ok tack men ja hitta en reservdels mutter nu =) visste inte att ja hade en. men kan va bra o veta om ja tappar denna med !

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 846 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04