Spinn eller Jerkspö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinn eller Jerkspö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag tycker mitt Roots 6,9 funkar alldeles utmärkt till större vobbler, tailar, jiggar osv.
    Givetvis funkar det bra till Jerk åxå !

Så fick jag "bara" välja ett spö till div gäddfiske så skulle det bli mitt val.
    Det är mer allround än mitt Edge Dynamic som inte alls funkar till Jerk, men som iofs funkar utmärkt till allt (!) annat mellan 30-100gr.

Kommentera

Många inköp på en gång. Ett alternativ är att köpa någon eller några saker begagnade, tex här på forumet. Då får du mer för pengarna & det är ett bra sätt att "känna" sig fram.

Kommentera

Har lite svårt att få grepp om dina önskemål. Tänker du skifta rullen mellan två spön? Måste du absolut ha lågprofilrulle? Hos Dogger eller Olssons fiske får du två runda ambor för ungefär samma pris som en Nacl. Och Dogger har färdiga jerkset med spön som duger och en JB för runt 2.000:-. Komplettera det med ett spö som klarar 150-160 gram och exempelvis en TGC för runt tusenlappen så är du hemma och slipper byta rulle om du vill skifta fiskemetod.
        Om Svartzonkerspöt vet jag intet, men kan konstatera att Bulldawg och Jeff Boggs Big boy tangerar eller ligger strax under maxvikten för spöt.
        Om du kan släppa tanken på lågprofilare så är det bara att botanisera runt på nätet och konstatera att dina slantar räcker längre än vad du kanske trott.
        Skitfiske
        Gösta

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        272 654 visningar
        0 gillar