G.Loomis Stinger GLX 15´ #10-11 3delad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

G.Loomis Stinger GLX 15´ #10-11 3delad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• G.Loomis Stinger GLX 15´ #10-11 3delad

Världens bästa tvåhandsspö, alla kategorier.

Inkl tub och fodral.
    Svensk återfärsäljare: www.guidelineflyfish.com

G.Loomis - Fear No Fish

Oj det slank visst in ett litet stavfel i Recensionen ovan.

Visst var det en hel suverän recension
    Senast ändrad av The Loomis Man; 2005-09-17, 18:05.
    G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Ett bra spö till alldeles för högt pris... Loomis håller fortfarande världsklass men är på tok för dyra... Mina gamla GLX och mitt ännu äldre IMX får lätt stryk av tex loopspön för halva priset...
      "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
      "Keep it simple"

//Jan O
      www.fisheco.se
      www.brofiske.net
      www.magazinefisheco.se

Kommentera

Jan O: men hallå? man ska inte vara prisvärd! man ska tjäna PENGAR!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O
          Ett bra spö till alldeles för högt pris... Loomis håller fortfarande världsklass men är på tok för dyra... Mina gamla GLX och mitt ännu äldre IMX får lätt stryk av tex loopspön för halva priset...
          Vilka moddeler av GLX har du, alltså längd klass och hur många delar.

Jag har haft Blackline, Yellowline, Blueline, Blueline Salt, Greyline, Greenline samt LTS X1, inga av dem går att gämföra med GLX i prestanda (men jag säger inte att dem är några dåliga spön).

Att stinger glx spöna skulle vara dyra är en tolkningsfråga. Jag tycker inte att dem är speciellt dyra för min del då jag fiskar 200dagar per år med flugspön efter lax och havsöring.
          G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Jag har tre spön, 15 o 14 GLX samt ett IMX 15 Spey (härligt gammalt spö). Naturligtvis ska man köpa de spön man tycker om och har råd med. Inte tu tal om det. Själv tycker jag att det finnst minst lika bra spön för under halva priset. Förr kunde jag inte tänka mig annat än Loomis, nu kan jag...
            "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
            "Keep it simple"

//Jan O
            www.fisheco.se
            www.brofiske.net
            www.magazinefisheco.se

Kommentera

...just nu fiskar jag faktiskt enbart med ett Sjösländan SS 12,6. Ett härligt spö med rejält klipp. Jag är djupt imponerad, för sjunkklumparna är det kanske ett av de bästa spön jag testat... lite underklassat som de flesta spön idag. Sägs vara ett 9/10 men är snarare ett klass 11 spö. Otroligt mycket spö för pengarna...
              "Keep it simple"

//Jan O
              www.fisheco.se
              www.brofiske.net
              www.magazinefisheco.se

Kommentera

Så på vilka grunder kan du utnämna detta spö till ”världens bästa”? Skulle vara kul att få lite mera detaljer. Fiskar du 200 dagar per år med det måste det innebära att spöet är slitstarkt men det kan många spön vara utan att för den delen duga till så mycket mer än att slita på. Så kom igen nu! Beskriv spöet så en okunnig amatör som jag får lust till det!
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

1. Spöt är slitstarkt
                  2. Spöt har en modern aktion som passar dem flästa, spöt är lättkastad men har jäkla resurser i bottendelen. Hela spöt jobbar. Inte toppsvagt som många nya spön idag är.
                  3. Spöthanterar klumpar från 32gram upp till gott å väl 45gram, såväl korta som långa klumpar.
                  4. Spöt är bra till kast på alla distancer. Korta, långa och medel. Utan att det flackar av i något parti.
                  5. Du Kastar som med en GLX Distance men använder samma Linor som med en GLX
                  6. Mycket bra drillningsegenskaper. Till och med en grils känner du ner i handtaget. Drillningsegenskaper är mycket viktiga, och detta är långt ifrån "stötigt" som med andra spön.
                  7. Spöt är inte styvt, det är inte mjukt. Men du kastar (om du är duktig vill säga) lååångt med detta spöt (lika långt som med en distance som du kan tränga ihop grymt tajta linbågar med och kasta iväg långt) men samtidnigt har du kvar fiske och drillnings känsla och egenskaper.

Något annart du vill veta?
                  G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

...å på tok för dyrt... men nu börjar det likna en recension. Bra gjort. Förmodligen är det oxå livstidsgaranti som vanligt på Loomis?
                    "Keep it simple"

//Jan O
                    www.fisheco.se
                    www.brofiske.net
                    www.magazinefisheco.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40