Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
UL-Utrustning?
Collapse
X
-
Kan på spöfronten tipsa om denna http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...lexide-v2.html
Har 7,3' själv och har den till abborre och ädelfiske med spinn.
Låt dig inte luras av namnet på loggan. Det här spöt är förjävla bra. Djup aktion och bra med ryggrad.
Har haft min på diverse fjällturer och den är utmärkt för att fajta öringar och passar som handsken för de vikterna på drag.
Har matchat mitt med shimano technium 2500. Skulle däremot gå ner till 1000storlek till sånna här spön.
Kolla efter en beggad shimano. Tycker vid haspel att man ska hålla sig borta från budget alternativen. Tycker linuppläggningen brukar vara så kass:/ och det märks ofta på tunna linor.
Lämna en kommentar:
-
Jag har exage 2500 som jag gillar skarpt.Ursprungligen postat av KN Visa inläggOm du ska lägga lite till så kolla exage 1000 och yasei red perch 190
Annars är nog Catana bra. Sonen kör med det.
Efter alla julutgifter så får budgeten(och frugan)avgöra vad det blir.
Lämna en kommentar:
-
Om du ska lägga lite till så kolla exage 1000 och yasei red perch 190
Annars är nog Catana bra. Sonen kör med det.
Lämna en kommentar:
-
Du behöver inte be om ursäkt.Ursprungligen postat av Gösta Visa inläggSorry! Bara det att de kostat mig ett antal drag, tafsar och firrar. Möjligen beroende på sunkiga rullar... Kör själv Catanaspö med frambromsad Sienna. Gillar jag och är enda haspelkitet jag använder i nuläget...
Var inte meningen att vara taskig.. Men har ingen bra erfarenhet av bakbromsat, speciellt inte UL...MEN SKA JAG RÅDA SÅ BÖI DET Catanaspö med en bakbromsad liten Shimanorulle...
Skitfiske
Jag har(utöver två flugset)tre haspelset,alla med bakbromsad shimano med snabbjustering av bromsen och jag tycker det fungerar suveränt.
Nu vet jag vad jag ska kika på.
Tack för hjälpen och God Jul till er alla.
Lämna en kommentar:
-
Sorry! Bara det att de kostat mig ett antal drag, tafsar och firrar. Möjligen beroende på sunkiga rullar... Kör själv Catanaspö med frambromsad Sienna. Gillar jag och är enda haspelkitet jag använder i nuläget...Ursprungligen postat av volvo51 Visa inläggJag vill!
Dessutom vill jag ha tips på utrustning inte synpunkter på fram/bakbromsad rulle.
Var inte meningen att vara taskig.. Men har ingen bra erfarenhet av bakbromsat, speciellt inte UL...MEN SKA JAG RÅDA SÅ BÖI DET Catanaspö med en bakbromsad liten Shimanorulle...
Skitfiske
Lämna en kommentar:
-
En bakbromsad Shimano Catana 1000RB med tillhörande catana ul spö?
Dogger.se har.
Lämna en kommentar:
-
Jag vill!Ursprungligen postat av Gösta Visa inläggVem vill ha bakbroms förutom fiskarna i havet...?
Dessutom vill jag ha tips på utrustning inte synpunkter på fram/bakbromsad rulle.
Lämna en kommentar:
-
om det nu kliver på en stor fisk så skulle jag föredra en frambromsad rulle.Ursprungligen postat av volvo51 Visa inläggFör att jag är van vid det och det kan kliva på stora fiskar när man minst anar det.
Men om det inte finns så får jag naturligtvis slopa det kravet.
jämnare och effektivare broms.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Import och entusiastprylar!av engqvistVäcker liv I denna tråd igen. Länge varit sugen att testa Daiwa Black Label spön. Som sägs vara precis...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-09-18, 19:44 -
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
280 621 visningar