Söker tips på prisväd stinger med shallowskruv - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söker tips på prisväd stinger med shallowskruv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Söker tips på prisväd stinger med shallowskruv

    Hej,
    som rubriken lyder så söker jag tips på prisvärd stinger med shallowskruv. Har tänkt att testa att fiska med lite gummin (BaggeBetet och Brikans Silencio).

    Ja jag vet att man kan göra egna, men så här initialt så tänkte jag köpa mig några färdiga.

  • #2
    Prisvärda..?? Jag menar, det här är ju inga jätteinvesteringar. Mina shallowskruvar har jag köpt på Söders sportfiske som också har färdiga stingers. Vilket de flesta nätbutiker väl har. Men här uppstår problemet att det rör sig om småpengar och svårt att få ihop en summa som går att beställa (och som försvarar frakten). Så köp det du kommer över i närområdet om du inte ska göra storinköp av andra grejer...
    Men sedan, när du vet om du gillar fiskemetoden, så är det läge att satsa på egentillverkning. Det blir lite som täljandet framför brasan vintertid i det gamla bondesamhället att sitta där och fixa sina egna "måttbeställda" stingertafsar. Och ett litet tips, s k wormhooks, krokar för metmask med små hullingar på skaften, blir utmärkta stingerspikes om man nyper av dem efter kröken....

    Kommentera


    • #3
      Hör med Peter Dahlström på svenska betesbyggare eller sportfiske köp/sälj på facebook. Han tillverkar egna shallowskruvar samt stingers som han säljer och skickar.

      Sen om du har tänkt dig börja tillverka egna stingers lite längre fram i tiden så kan du beställa krokar, wire och annat från aliexpress.com. Gå in och kolla i tråden "kinaskit", där finns en del tips om bra produkter. Tänk bara på att det är lång frakttid så lika bra att beställa direkt

      Kommentera


      • #4
        Tack så mycket för svar "Gösta".
        Kanske dåligt formulerad fråga, kanske skulle skrivit en bra stinger som inte kostar en massa. Har sett just på Söders att de bl.a. har stingers med titan och det känns lite over kill för att prova på så att säga.

        Kommentera


        • #5
          http://www.happyangler.se/sv/tillbehor/krokar/c/30012/

          Kommentera


          • #6
            Kolla jiggar.nu

            Kommentera


            • #7
              Darts plastöverdragna 40lbs vajer.
              Lite krympslang.
              En vettig trekrok.
              Tändare.

              Det är allt som behövs för att tillverka egna stingers.
              Det blir billigt, bra och det är mycket enkelt!
              Om jag vore dig så skulle jag nog ändå prova att göra egna.
              Du bestämmer längden själv exakt efter dina beten och det blir otroligt prisvärt!

              Mvh. HenkeW

              Kommentera


              • #8
                Å där kom det gör det själv tipset, men tack så mycket ändå Henke.

                Kommentera


                • #9
                  Annars är ju tidigare nämnda Söders duktiga på stingers har jag noterat på deras hemsida.
                  Tror iofs alla större butiker som är predatorinriktade har egna stingers/tafsar så det är nog bara att surfa in på första bästa o beställa.
                  Titan känns lite overkill kan jag tycka men det måste vara f-n så skönt att ha kinkfria stingers

                  Kommentera


                  • #10
                    Vill du göra det enkelt är det ju bara att köpa BFT stinger med shallowskruv (BFT shallow tackle) . Finns i både titan och stål.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 315 svar
                    263 950 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg MFEGFT
                    av MFEGFT
                     
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    857 svar
                    139 604 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 17:03
                    1 031 svar
                    193 939 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 154 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 399 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X