Savage Gear MPP 8' >150 gram + Okuma Caymus Combo - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savage Gear MPP 8' >150 gram + Okuma Caymus Combo

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Savage Gear MPP 8' >150 gram + Okuma Caymus Combo

Hallå där!

Har länge fiskat med mitt Savage Gear XLNT Bushwacker 10-40g, för lite allround fiske och är förövrigt mycket nöjd med det. Men har nu bestämt mig för att satsa på bara gäddfiske och lite tyngre wobblers och jiggar. Är det någon som har någon erfarenhet av det här spöt eller rullen? Är det ett bra köp?

Till en annan fråga, eftersom det inte står någon specifik minimum vikt, hur lätta drag kan man kasta med det här spöt?

Tacksam för svar!

Ursprungligen postat av GabrielJsson Visa inlägg
    Hallå där!

Har länge fiskat med mitt Savage Gear XLNT Bushwacker 10-40g, för lite allround fiske och är förövrigt mycket nöjd med det. Men har nu bestämt mig för att satsa på bara gäddfiske och lite tyngre wobblers och jiggar. Är det någon som har någon erfarenhet av det här spöt eller rullen? Är det ett bra köp?

Till en annan fråga, eftersom det inte står någon specifik minimum vikt, hur lätta drag kan man kasta med det här spöt?

Tacksam för svar!

Jag äger spöet och det är bra för pengarna! Spöet i sig väger 211 gram vilket är lätt för ett styvt spö. Savage Gear enligt mig är kvalité runt den prisklassen. Rullen vet jag inget om men det ser bra ut det med. Jag har Okuma Trio på mitt spö.
    Senast ändrad av EmME93; 2015-05-04, 15:39.

Kommentera

Det är ju två helt olika spön du jämför, Bushwhacker & MPP. Har haft några spön baserade på bägge klingorna. XLNT-klingan som du har i ditt lättare spö tycker jag är betydligt trevligare & fiska med än klingorna i MP Pro / MPP.

Mig veterligen är det enda haspelspöt för tungt spinnfiske, som är byggt på XLNT-klingan, Söder Sportfiskes customspö Grim Reaper.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      271 892 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13