Min första lågprofil! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min första lågprofil!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av lintrassel Visa inlägg
    I det viktintervallet du anger så använder jag en Abu Revo Winch. Och jag är väldigt nöjd med den. Stabil kastare, mjuk, gedigen och för mitt fiske, rätt utväxling. Rekommenderar att du tar en titt på den.
    Kan erkänna att det var ett felköp över nätet. Trodde det var en Toro Winch jag köpte, ämnat för jerk och var rätt besviken när jag öppnade paketet. Men jag blev rätt snabbt kär i den rullen och den är en trotjänare i min arsenal.
    Det där är en rulle jag oxå varit sugen på, pga utvxl & rätt storlek. Hur mycket törs man plåga den & hur pass tålig upplever du den? Som Curado/Inshore eller fjuttigare, mer åt Mgx/Premier?

Jag är helt såld på dessa mindre lågprofilare. Har även haft ett par olika Toros, men jag tyckte dom va alldeles för klumpiga. Ville jag ha nåt tungt, stort, obehagligt tröskverk i händerna kan man ju lika gärna köpa en boulekula från Svängsta...

Kommentera

Ursprungligen postat av Kipp Visa inlägg
      För dom vikter du nämner så kan Shimano chronarch 201E passa eller varför inte en Daiwa Tatula 200, och som nämnts ovan så är nog Abu's Revo Beast en bra rulle till ditt viktspann!!
      Även nya Shimano curado 201i borde passa bra

Lycka till med ditt val av rulle!!
      Ett i princip klockrent förslag, en äldre Curado 201E funkar den med och kan hittas för en bra peng men jag skulle nog välja en nyTatula HD eller Curado I, nätta, (ffa Curado) lagom spolstorlek (HD ngt större) med en lätt inställbar kastbroms. De två senare beställer du lätt från bl Japan, kolla i Import o Entusiasttråden här på FS, blir mycket rulle för pengarna är jag övertygad om

Kommentera

Många bra rullar att välja bland, du blir säkert nöjd med vilket val du än väljer.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
          Det där är en rulle jag oxå varit sugen på, pga utvxl & rätt storlek. Hur mycket törs man plåga den & hur pass tålig upplever du den? Som Curado/Inshore eller fjuttigare, mer åt Mgx/Premier?

Jag är helt såld på dessa mindre lågprofilare. Har även haft ett par olika Toros, men jag tyckte dom va alldeles för klumpiga. Ville jag ha nåt tungt, stort, obehagligt tröskverk i händerna kan man ju lika gärna köpa en boulekula från Svängsta...
          Min har varit robust. Använde den som jerkrulle första säsongen innan jag köpte andra för det ändamålet. Utan att själv ha fingrat på de andra rullarna skulle jag vilja påstås att den är mer som Inshore/Curado än MGX/Premier.

Kommentera

Ursprungligen postat av Royale Visa inlägg
            Jag kommer nu till vårfisket att införskaffa en lågprofil men då det är min första rulle av detta slag så vill jag gärna ha lite råd, tips och tankar kring val av rulle.

Situationen ligger till så att min budget knappast kan överstiga 2500kr.
            Det mitt fiske framför allt riktar sej till är gäddfiske och jag vill inte bli överraskad av en större fisk och veta att rullen är till för småborrar..
            Betesvikten kan ligga mellan 20 till 60/70gram, vobler eller jigg, inga jerkbaits.

Som exempel av vad jag är ute efter, och kanske införskaffar om passande, ligger mitt intresse starkt lutande åt en Revo Torro MGX eller Lexa 300. Mycket för att jag har ganska små händer och eftersträvar lite smidighet...

Svar tas emot med oerhörd tacksamhet.
            H// david
            Jag personligen hade tagit en Curado 200i med passande utväxling till gäddfisket om jag skulle köpa nytt utan att bli helt pank.

Men det är bättre att köpa en lite äldre att börja med så behöver man inte vara så försiktig.

Och så har du nått att se framemot och vad du vill ha på nästa rulle du införskaffar, det lär ju INTE bli bara EN i samlingen!

Jag har just börjat i multi träsket för nått år sen och har redan 4 rullar.
            Senast ändrad av trigger; 2015-04-11, 08:11.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
            6 svar
            1 846 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Benjamin S  
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04