Spö till Shimano Scorpion 1001xt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spö till Shimano Scorpion 1001xt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Motorgoat Visa inlägg
    Westin W3 Twitching 6,8' 7-28g. Går att kasta lättare beten med det än klassat, väldigt lätt, välbalanserat och känsligt för sin peng. Har ett ganska långt mjukt topp parti och en redig ryggrad. Gillar det skarpt!

Gunki har ju flera fina spinnspön för abborre också, men Westinen klår Saburau serien tycker jag så får väl gå upp till Bushi för att klå den
    Ska klämma lite på det där Westin vid tillfälle.
    Gunki vill jag inte ta med i tång pga otroligt ful logga.

Kommentera

Fast priset e inte som klippt o skuret :p haha
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Tackar ödmjukt för alla tips.
        Och det är korrekt, jag la aldrig fram en prisintervall. Men vill nog inte lägga mer än runt 1500.
        Så tyvärr faller ST Croix och Illex Deliverance bort.

Kommentera

Men ska du ligga mest runt 10-15g skalla så skulle ja nog tusan kikat närmre på savagear finezze. Spöt presterar som bäst mellan 7-15g ungefär tycker jag. Beroende på var du bor så skulle du kunna känna på mitt. Spö o rulle balanserar nästan exakt vid rullfästet.
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Tänkte jag skulle uppdatera tråden..

Valet föll tillslut på ett Shimano Crucial Bass Spinn 73MB X-Fast från söders.
            Har nu fiskat ett antal turer med spöt sedan inköpet i somras. Rullen är fruktansvärt skön och rolig, men tyvärr hade jag önskat lite mer av spöt. Dock gör det sitt jobb ypperligt när det kommer till finlir och kroka fisk. Men jag saknar minst en fot extra i längd för att jag ska känna mig riktigt bekväm.

Är det någon som har koll på ett snarlikt spinnspö för traditionellt jiggfiske, 15-25g och runt 8 fot?

Kommentera

Ursprungligen postat av Tapedeck Visa inlägg
              Tänkte jag skulle uppdatera tråden..

Valet föll tillslut på ett Shimano Crucial Bass Spinn 73MB X-Fast från söders.
              Har nu fiskat ett antal turer med spöt sedan inköpet i somras. Rullen är fruktansvärt skön och rolig, men tyvärr hade jag önskat lite mer av spöt. Dock gör det sitt jobb ypperligt när det kommer till finlir och kroka fisk. Men jag saknar minst en fot extra i längd för att jag ska känna mig riktigt bekväm.

Är det någon som har koll på ett snarlikt spinnspö för traditionellt jiggfiske, 15-25g och runt 8 fot?
              Till nästa år kommer cwc med ett spö som albin har tagit fram och det är bland det trevligaste jag har känt på. Det är 7,6 och känns perfekt för jigga borre.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
              6 svar
              1 834 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Benjamin S  
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04