Vilket spö till en 2500c? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket spö till en 2500c?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilket spö till en 2500c?

Hej, jag har spanat runt här ett tag och lärt mig mycket av era inlägg. Har försökt att använda sökfunktion men blir bara snurrig av 10 år gamla trådar och annat. Jag är nybörjare på fiske och har en gammal Ambassadeur 2500c som jag letar spö till. Jag är på jakt efter ett prisvärt, helst flerdelat spö. Upp till max 25g kanske? Jag fiskade med ett 6 fots under semestern och tyckte det var lite kort men när jag var i fiskeaffären så blev jag rekommenderad ett 10 fots vilket kändes extremt långt. Kan 8 fot vara rimligt? Jag vet ju inte vad för sorts fiske jag kommer att rikta in mig på framöver men än så länge har jag försökt mig på lite havsöring, gädda och abborre dock utan större framgång. Budget ca 500-700 kr.
    Tar även gärna emot tips på passande lina till givna rulle och föreslagna spö.
    Tack på förhand!

Abu vendetta kanske kan vara något? Finns i ett flertal olika varianter.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Efter lite snabbgooglande på vendetta så verkar ju 8 fots 10-30g bra, förutom att det bara är tvådelat. Hade gärna haft flerdelat för att smidigare kunna ta det med mig. Tack för tips!

Kommentera

Eller, nu ser jag att det verkar finnas ett tredelat 8 fots vendetta 5-20 gram var det kanske detta som rekommenderades av jimmy85? Ett ves803ml. Det kanske kan vara nåt?!

Kommentera

Japp. Inte testat de själv men har en kompis som har de o är helnöjd. Själv har jag haft savage gear roadrunner xlnt o gillade dom. Fast tror dom ligger över 700:-

Kommentera

Japp. Inte testat de själv men har en kompis som har de o är helnöjd. Själv har jag haft savage gear roadrunner xlnt. Men spinnmodellen e ju -70g

Kommentera