Spinnspö till havsöring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnspö till havsöring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

de bästa kasten låg där iallafall, men inget sämre än 50m iallafall så säg 55m då i snitt.
    2500orna har ju rykte om att vara grymma kastmaskiner redan som original, den här modellen "cs rocket" har lite bättre lager än standardmodellen har jag fått info om i nån tråd här. antar att spöts karaktär tillsammans med nylon dämpar lite så inte accelerationen av spolen blir för abrupt. jag kan ju som sagt köra utan c-vikter och knappt någon "spool tension" heller
    Kanske inte ska jämföra med mina kast med 7' spö inser jag... :-) Såg att ditt spö är en meter längre och du kastar 11 gram mer.

Kommentera

Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

Kanske inte ska jämföra med mina kast med 7' spö inser jag... :-) Såg att ditt spö är en meter längre och du kastar 11 gram mer.
      Ja då blir det ju givetvis en rejäl skillnad

Jag testade mitt 7 fots westin w3 5-15 crank-t med en Haibo origin-1 häromdagen, kastvikt 12gr. Kommer inte ihåg exakt längd på de kasten men har för mig runt 30-35m , stämmer det ungefär med vad du får ut med 7 fot?

Kommentera

Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

Ja då blir det ju givetvis en rejäl skillnad

Jag testade mitt 7 fots westin w3 5-15 crank-t med en Haibo origin-1 häromdagen, kastvikt 12gr. Kommer inte ihåg exakt längd på de kasten men har för mig runt 30-35m , stämmer det ungefär med vad du får ut med 7 fot?
        Möjligtvis med en 12 grams toby då... absolut inte med ett crankbait... eller... jag tror inte det i alla fall... jag kan nog testa i slutet av veckan när jag får hem ett w3 5-15 crank igen :-)

Kommentera

Möjligtvis med en 12 grams toby då... absolut inte med ett crankbait... eller... jag tror inte det i alla fall... jag kan nog testa i slutet av veckan när jag får hem ett w3 5-15 crank igen :-)
          Ja jag kastade en sked, brukar ha det då andra typer lätt går sönder i nerslagen när man bara testar på gräset

Kommentera

Jag är ingen höjdare på att kasta långt... möjligtvis högt :-)

Jag ska ta av krokarna på en Berkley Cutter 110 och testa med och mäta på centimetern. INTE för att mäta mig med andra... men jag ska testa vad det blir för skillnad mellan några olika linor.

Sorry, nu kom vi bort från tråden om havsöringsspö.

Kommentera

Jag är ingen höjdare på att kasta långt... möjligtvis högt :-)

Jag ska ta av krokarna på en Berkley Cutter 110 och testa med och mäta på centimetern. INTE för att mäta mig med andra... men jag ska testa vad det blir för skillnad mellan några olika linor.

Sorry, nu kom vi bort från tråden om havsöringsspö.
              Off topic men om du vill ha ett tips på twitchbait som kastar och fiskar grymt bra, Storm twitch stick. 10cm/18gr , kastar LÅNGT och har en härlig gång. Billiga dessutom

Kommentera

Jag råkade köpa ännu ett triggerspö för öringfiske , ett Daiwa Luvias och det känns helt "elektriskt" för att använda en klysha.

Funderade på om jag skulle ha lågprofil på men näh, det blir en vässad 4601 på <3

https://www.dogger.se/fiskespon-fisk...RoC4eAQAvD_BwE

Click image for larger version

Name:	20220117_195506.jpg
Views:	16
Size:	1,19 MB
ID:	2594236

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg