Revo toro 51hs eller bft instinct x7? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo toro 51hs eller bft instinct x7?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det är bra. Ibland måste man våga ta steget och testa något nytt. Annars skulle vi alla sitta och vänta på betyg och recensioner i evighet.

Kommentera

Jag testade rullen under fyra dagar nere vid Rügen. Jag blev lite förvånad över hur bra den kändes. Den kanske kan uppfattas som lite plastig men så är den också väldigt lätt 285 gram eller nåt sånt. Mest imponerad av bromsen. Vi skruvade isär den och flera lösningar känns igen från andra rullar. Vill man vara lite taskig så känns den som ett hopplock av andra rullar men med en egen lösning för centrifugalbromsen och bra bromssystem som helhet. Den känns rätt påkostad och de kanske inte har råd med fusk om de på riktigt vill konkurrera med de gäddrullar som finns idag. Rullen är gjord i asien, sydkorea har jag för mig men kan minnas fel. Står stämplat på undersidan. Den stora frågan är ju hur den håller ihop efter ett-två år då den är helt ny.
      Min fiskeblogg Skvalp
      +FishEco

Kommentera

Lexa och Toron är också tillverkade i korea likt de flesta finare lågprofiler sedan kommer malasya, thailand och kina in. Några få tillverkas fortfarande i japan...

Kommentera

Man får hoppas att CWC lärt sig av "misstagen" man läst om här på FS. Att bygga varumärke tar tid, att förstöra det kan gå fort å då blir det uppförsbacke.

CWC torde besitta en samlad, gedigen erfarenhet efter år av tungt gäddfiske med multirullar och därmed vad som ofta brister i dessa rullar. Just där bör man lägga krut när man kravspecificerar... Allt annat vore nästan tjänstefel...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 834 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S  
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04