Har ett RST Helldawg som jag köpte billigt för ett tag sedan! Det är klassat till 180 gram men jag har kastat beten på 200g utan några som hellst problem! Det är ett brutalt spö! (Har ett gummibete med den vikten) När jag spinnfiskar använder jag ett SG grim reaper eller ett Sportex spö som är klassade till runt 110gram och är betydligt trevligare att fiska med! Mitt RST Helldawg är för tungt och alldeles för underklassat för mitt spinnfiske! Däremot använder jag det vid gäddmete med 200+gram betesfisk, och trolling med tunga wobblers, vilket det är klockrent för! (Haspel kanske ni tycker borde vara bäst vid gäddmete, men jag har inga problem att använda spinnutrustning! Min fråga är ang Helldawgs klassning. Det verkar grymt underklassat och mest anpassat till Musky fiske. Ni som har detta spö, berätta er erfarenhet!
Jag skall börja en fiskevårdsutbildning i höst (Hoppas jag. Peppar, peppar och dom gör en havsfiskeresa till Norge varje termin och jag funtar på att använda mitt Helldawg som havsfiske spö!
Jag skall börja en fiskevårdsutbildning i höst (Hoppas jag. Peppar, peppar och dom gör en havsfiskeresa till Norge varje termin och jag funtar på att använda mitt Helldawg som havsfiske spö!